سلامت

یبوست را با ۳ حرکت ورزشی ساده برطرف کنید

ورزش برای حرکات منظم روده مفید و ضروری است. زیرا یکی از علل یبوست عدم تحرک است. ورزش زمان حرکت غذا در روده بزرگ را کاهش می دهد و کارایی کلی سیستم گوارشی را بهبود می بخشد

به گزارش پایگاه خبری تیترچی، ورزش با کاهش زمان حرکت غذا در روده بزرگ به رفع یبوست کمک می کند. علاوه بر این، ورزش های هوازی باعث تسریع تنفس و ضربان قلب می شود. این به تحریک انقباضات طبیعی ماهیچه ها در روده کمک می کند. ماهیچه های روده ای که بهتر منقبض می شوند به دفع سریع مدفوع کمک می کنند.

برای رفع یبوست این تمرینات را انجام دهید:

چمباتمه زدن

اسکات یک ورزش عالی برای بهبود حرکات روده است. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، زانوهایتان را خم کنید و بدنتان را پایین بیاورید، انگار روی صندلی نشسته اید. قفسه سینه خود را به سمت جلو نگه دارید و پس از چند ثانیه بایستید. این حرکت را بیست تا سی بار تکرار کنید.

سالن استراحت

لانژ می تواند با افزایش جریان خون در دستگاه گوارش به تحریک حرکات روده کمک کند. این حرکت همچنین به تقویت عضلات پا و آمادگی جسمانی کمک می کند. پاهای خود را به اندازه عرض لگن باز کنید. با پای راست خود یک گام بزرگ به جلو بردارید، زانوی خود را خم کنید تا ران شما موازی زمین شود. قبل از بازگشت به موقعیت شروع، لانژ را چند ثانیه نگه دارید. این کار را با پای چپ خود تکرار کنید.

پیاده روی

پیاده روی سریع به تحریک حرکات روده کمک می کند. سعی کنید حداقل 20 تا 30 دقیقه در روز پیاده روی کنید. پیاده روی یک راه عالی برای افزایش جریان خون به سیستم گوارش، بهبود سرعت متابولیسم و ​​کمک به حفظ حرکات روده است.

 

  

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا