سلامت

کشف جدید دانشمندان؛ باکتری خون‌آشام

کشف جدید دانشمندان؛ باکتری خون‌آشام

کشف جدید دانشمندان؛ باکتری خون‌آشام

به‌تازگی دانشمندان نوعی باکتری خون‌آشام کشنده‌ای کشف کرده‌اند که تشنه خون انسان است.

نادیا زکالوند: بنابر بررسی محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن روی کشنده‌ترین باکتری‌های شاخته‌شده، آنها به باکتری‌هایی رسیدند که بیشتر شبیه فیلم‌های سینمای وحشت است. این باکتری‌ها جذب بخش مایع خون، یعنی سرم، می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند. درواقع این باکتری‌هاعلاقه زیادی به ماده «سرین» که نوعی اسیدآمینه موجود در خون است دارند.

کشف جدید دانشمندان؛ باکتری خون‌آشام

این نوع اسیدآمینه را می‌توانید در نوشیدنی‌های پروتئینی به‌وفور پیدا کنید و معمولا ورزشکارها برای داشتن انرژی بیشتر از این نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند.

بنابه گفته محقق مسئول این پژوهش، «باکتری‌هایی که وارد خون شده و موجب عفونت می‌شوند، معمولا کشنده هستند.» او ادامه می‌دهد، «این نوع باکتری‌ها معمولا با حس کردن نوعی ماده شیمیایی در خون، به سمت آن شنا می‌کنند.»

این محققان دریافتند که این باکتری‌های کشنده مانند باکتری‌های سالمونلا انتریکا، ایی.کولی و سیتروبکتر جذب سرم خون می‌شوند و متاسفانه کشنده‌ و یکی از بزرگترین قاتل‌های افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده و خونریزی روده‌ هستند.

کشف جدید دانشمندان؛ باکتری خون‌آشام
باکتری سالمونلا

محققان دانشگاه واشنگتن، در بررسی‌های باکتری‌های خون‌آشام متوجه شدند، این باکتری‌ها با سرعت کمتر از یک دقیقه خودشان را به سرم خون قربانی می‌رسانند.

محققان با بررسی رفتار و عملکرد این باکتری‌ها امیدوارند در آینده بتوانند داروهایی برای از بین بردن این نوع باکتری‌ها بیابند و از خطر عفونی‌شدن خون بکاهند.

منبع:

ladbible

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا