سلامت

چربی سوزی موثر با این 5 ماده غذایی

خوردن برخی غذاها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می تواند به شما کمک کند به وزن ایده آل خود برسید.

به گزارش پایگاه خبری تیترچی، برای چربی سوزی اولیه، ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و عادات سبک زندگی سالم ضروری است. همچنین برخی از غذاهای چربی سوز با داشتن مواد مغذی خاص به کاهش چربی و کاهش وزن کلی کمک می کنند:

1) تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از کولین است و در متابولیسم چربی نقش دارد. خوردن تخم مرغ می تواند احتمال پرخوری در طول روز را با ایجاد احساس سیری کاهش دهد.

2) آجیل

آجیل منبع پروتئین و چربی های سالم هستند. این ویژگی آن ها را به یک میان وعده مغذی تبدیل می کند که برخلاف ارزش غذایی بالا، کالری کمی دارند و گزینه مناسبی برای کاهش وزن محسوب می شوند.

3) روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع یا چربی های سالم و اسیدهای چرب امگا 3 و 6 است و با افزایش متابولیسم بدن باعث چربی سوزی می شود. این روغن با کلسترول بد مبارزه می کند و با کاهش آن فرآیند چربی سوزی را آغاز می کند.

4) اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات برای کاهش وزن است که کالری کمی دارد. فیبر موجود در اسفناج هضم غذا را آسان تر می کند و باعث می شود احساس سیری کنید.

5) گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیبات بتاکاروتن، لیکوپن و لوتئین است که مصرف این ترکیبات با کاهش تجمع چربی احشایی مرتبط است و با بیماری های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می کند.

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا