اقتصاد و سرمایه

وام بانکی برای این افراد ممنوع شد

وام بانکی برای این افراد ممنوع شد

رانندگانی که در جاده ها تردد می کنند رانندگانی هستند که شخصیت رانندگی آنها در شهرها و کلان شهرها شکل می گیرد و اگر بتوانیم قوانین صحیح و منظمی را در شهرها و کلان شهرها وضع کنیم، محصول این محیط منظم، کاربرانی هستند که در هر جایی می توانند رفتار صحیحی داشته باشند. بنابراین تصمیمات اتخاذ شده در این گونه جلسات می تواند در ارتقای ایمنی حمل و نقل کشور چه در سطح جاده ها و چه در سطح شهرها موثر باشد.


​رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در ادامه از راه اندازی موسسات خدمات رسانی هوشمند راهنمایی و رانندگی در کشور خبر داد و گفت: تمامی مراحل راه اندازی این موسسات به پایان رسیده و در مرحله اخذ مجوز از مراجع قانونی و قانونی هستیم. مراجع ذی صلاح و به عبارتی می توان گفت پلیس راهنمایی و رانندگی شاید اولین دستگاه باشد.» این خواهد بود که این کار شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کند.

حسینی ادامه داد: این موسسات توسط کارشناسان بازنشسته پلیس راهنمایی و رانندگی با سابقه و همچنین کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و همچنین توسط شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور راه اندازی می شود. یک بخش جغرافیایی در معابر شهری و معابر به این موسسات برون سپاری می شود و با ابزار هوشمندی که در اختیار آنها قرار می دهیم در موضوع اجرای مقررات و کنترل تخلفات به ما کمک می کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بزرگراه شهید خرازی کلانشهر اصفهان را به یکی از این نهادها واگذار می کنیم و این نهاد موظف است دوربین های هوشمند دستی مورد نیاز و کافی مجهز به سیم کارت را در حاشیه بزرگراه دریافت کند. و با استفاده از آنها برای ثبت تخلفات رانندگی در این منطقه، پیامک را برای راننده متخلف ارسال کرده و اطلاعات را به سرور ما در تهران ارسال کنید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا بیان کرد: علاوه بر این نهادها می توانند با جذب کارشناسان پلیس راه که مفتخر به بازنشستگی شدند و تجهیز آنها به تبلت های هوشمند برای اسکیس، ما را در جمع آوری تصادفات یاری کنند.

رئیس پلیس راهور فرجا ادامه داد: همچنین نرم افزاری مشابه نرم افزار تاکسی اینترنتی در حال طراحی است و در این نرم افزار هر فردی که تصادف می کند می تواند مانند قبل با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرد یا از این نرم افزار استفاده کند. همچنین با بیمه مرکزی در مورد سازوکار حق الزحمه کارشناسی که در خدمت آن نهاد است به توافق رسیدیم.

تغییر در نحوه پرداخت حق بیمه خودرو

حسینی با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته با بیمه ها، حق بیمه افراد دیگر بر اساس ضریب حادثه نخواهد بود، گفت: این انصاف نیست که یک فرد باهوش در طول یک سال ده ها و صدها تخلف انجام دهد اما انجام ندهد. تصادف می کند، مبلغی حق بیمه می پردازد و یک نفر فرد بدشانسی که در اولین تخلف خود دچار حادثه می شود، باید مبلغی حق بیمه پرداخت کند و سپس بیمه خسارت او را پرداخت کند.

در این راستا با شرکت های بیمه هماهنگ کردیم، سیستم ها و داده ها را در اختیار آنها قرار دادیم و از این پس حق بیمه بر اساس نمره منفی است. و تعداد جریمه هایی که باید پرداخت شود.

وی افزود: کمک دیگری که موسسات هوشمند خدمات ترافیکی می توانند انجام دهند، پوشش ترافیکی اطراف مراکز تجاری است و در این راستا مصوبه هیات دولت را خواهیم گرفت که مراکز تجاری ملزم به انعقاد قرارداد با یکی از این موسسات باشند تا کارشناسان این موسسات می توانند با نرم افزاری که از ما دریافت می کنند ترافیک اطراف آن مرکز تجاری را پوشش دهند و انشاالله به زودی این اتفاق بیفتد.

حسینی خاطرنشان کرد: انشاالله به زودی و نهایتا تا خرداد ماه راه اندازی این موسسات را به صورت رسمی اعلام و فراخوان خواهیم داد. انتظار ما این است که حداقل در شهرهای بزرگ شهرداری ها به میدان بیایند و این اتفاق بیفتد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا تاکید کرد: رویکرد پلیس راه تنها سلبی و تنبیهی و متکی بر جریمه نیست. سعی کنید رفتار کاربران ترافیک را بهبود ببخشید.

رتبه بندی رانندگان و پیگیری برای اعطای وام بر اساس هر تخلف و تصادف راننده

وی با بیان اینکه موضوع رتبه بندی رانندگان را با جدیت دنبال می کنیم، تصریح کرد: معتقدم در صورت تکمیل این کار انقلاب بزرگی در اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان رخ خواهد داد و به راحتی می توانیم در بازه زمانی دو تا سه ساله در حداقل به میزان 50 درصد از تصادفات، مرگ و میر و جراحات را کاهش دهید و حتی با انجام این چند کار، تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی را به زیر 10000 نفر کاهش دهید.

حسینی همچنین از توافق با بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات بانکی به رانندگان بر اساس میزان تخلفات و تصادفات آنها خبر داد و گفت: در این طرح سوابق تخلفات افراد را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهیم و مطمئناً وقتی فردی مشاهده می کند که او با رفتار درست رانندگی می کند، می تواند به آسان ترین راه ممکن تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کند و فردی که تخلفات زیادی برای دریافت تسهیلات بانکی مرتکب شده است باید مرتباً از پله های بانک مرکزی و پلیس راهنمایی و رانندگی عبور کند. ما یک میدان داریم، بیایید آن را بگیریم.











منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا