علم و فناوری

مکان یابی دستگاه های غیر فعال؛ آپدیت بزرگ اندروید تا 3 روز دیگر می رسد

مکان‌یابی دستگاه‌های خاموش؛ آپدیت بزرگ اندروید ۳ روز دیگر از راه می‌رسد
با انتشار عمومی شبکه Find My Device، پشتیبانی ردیاب به گوشی های اندرویدی اضافه می شود


به گزارش تجارت نیوز، گوگل سرانجام تاریخ راه اندازی شبکه مورد انتظار Find My Device را اعلام کرد. این شبکه قرار است از جمعیت عظیم دستگاه های اندرویدی برای کمک به یافتن گوشی ها، هدفون ها و ردیاب های گم شده استفاده کند.

Find My Device سال گذشته به طور رسمی معرفی شد، اما راه اندازی آن به تعویق افتاد زیرا گوگل و اپل روی یک استاندارد مشترک کار می کردند تا اطمینان حاصل کنند که از ردیاب های مبتنی بر بلوتوث سوء استفاده نمی شود.

انتشار AirTag اپل در سال 2021 باعث شد برخی افراد به طور مخفیانه دیگران را ردیابی کنند. این مشکل بیشتر برای کاربران اندروید دیده می شود زیرا دستگاه های اندرویدی بر خلاف گوشی های اپل توانایی تشخیص ردیاب های ناشناس مانند Airtags را ندارند.

از سوی دیگر، محصولات اپل توانایی تشخیص Airtag های ناشناخته را دارند. اما آنها قادر به تشخیص آشکارسازهای مختلف نیستند. در همین راستا، گوگل راه اندازی ویژگی ردیابی خود را به تاخیر انداخت تا به اپل این فرصت را بدهد تا ویژگی های حفاظتی ضد ردیابی را به iOS اضافه کند.

اپل در نهایت با iOS 17.5 اقدامات حفاظتی لازم را به محصولات خود اضافه کرد و به همین دلیل گوگل تصمیم به راه اندازی شبکه Find My Device دارد.

به گفته 9to5Google، تنظیمات شبکه Find My Device برای کاربران نسخه بتای Google Play Services ظاهر شده است. این شرکت در ایمیلی به برخی از کاربران از راه اندازی Find My Device در سه روز آینده خبر داد. این بدان معناست که تاریخ عرضه به احتمال زیاد یکشنبه 7 آوریل (19 آوریل) یا دوشنبه 8 آوریل (20 آوریل) خواهد بود.

در ایمیل گوگل به مزایای اصلی شبکه Find My Device اشاره شده است. از جمله اینکه کاربران می توانند دستگاه های خود را حتی اگر آفلاین باشند پیدا کنند. همچنین می‌توانید لوازم جانبی سازگار با Fast Pair را پیدا کنید – مانند هدفون، هدفون و ردیاب‌هایی که می‌توانند به کیف پول یا دوچرخه وصل شوند – در صورت قطع ارتباط با آنها.

در ایمیل Google، پیوندی برای انصراف از Find My Device وجود دارد. به نظر می رسد این قابلیت به صورت پیش فرض برای تمامی دستگاه های متصل به حساب کاربری گوگل فعال خواهد بود.









منبع تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا