سلامت

معجزه 6 چای برای سلامت پوست

اگر می خواهید بدون استفاده از انواع کرم ها به پوستی روشن و شاداب برسید، دمنوش های گیاهی مختلفی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تیترچی، نوشیدن دمنوش گیاهی مناسب در کنار رژیم غذایی سالم تاثیر مستقیمی روی پوست شما دارد. اگر می خواهید از مزایای این دمنوش ها بهره مند شوید، یک یا چند دمنوش زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

1. چای نعناع

اگر بیشتر اوقات به دلیل مشکلات هورمونی از آکنه رنج می برید، چای نعنا بنوشید. منتول موجود در آن هورمون ها را متعادل می کند و از تولید سبوم (چربی) اضافی جلوگیری می کند. علاوه بر این، این چای چرخه سلولی را تسریع می کند و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و در نتیجه پوست شما شفاف می شود.

2. چای بابونه

چای بابونه نه تنها اضطراب را کاهش می دهد و آرامش بخش است، بلکه مشکلات پوستی را به طور طبیعی درمان می کند و باعث درخشندگی پوست می شود.

علاوه بر این، برای درمان خستگی چشم و پف زیر آنها، چای کیسه ای بابونه را مستقیماً روی چشمان خود قرار دهید.

3. چای رویبوس

از آنجایی که این چای سرشار از آنتی اکسیدان، روی و آلفا هیدروکسی اسید است، از از بین رفتن چربی زیر پوست جلوگیری می کند و همچنین از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

علاوه بر این، به دلیل وجود روی فراوان در این چای، عدم تعادل هورمونی برطرف شده، آکنه های احتمالی از بین می روند و پوست شفاف و روشن می شود.

4. دم کردن چای سفید

چای سفید خالص ترین چایی است که آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای های دیگر دارد. این چای روند پیری پوست را کند می کند و از تجزیه و از بین رفتن کلاژن و الاستین که برای شادابی و سلامت پوست مفید است جلوگیری می کند.

5. چای سبز

این چای التهابات پوستی را کاهش می دهد و از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و سلول های مرده پوست را از بین می برد و در نتیجه چهره ای شفاف و درخشان دارد.

6. چای یاس

چای یاس به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد پوست را تغذیه می کند و التهاب پوست را کاهش می دهد. در نتیجه آکنه و هر نوع بثورات پوستی درمان می شود. اگر از دمنوش یاس به صورت موضعی روی پوست استفاده کنید، اثربخشی آن افزایش می یابد.

با مصرف هر یک از دمنوش های فوق پس از مدتی پوستی سالم و شفاف خواهید داشت.

منبع:

richskxn

233233

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا