سلامت

فقط با رعایت این 6 نکته ساده وزن خود را کاهش دهید

معمولا یک هفته بعد از شروع تعطیلات، ترازو ما را شگفت زده می کند. بیشتر ما وقتی از سفر برمی گردیم سنگین تر از وقتی هستیم که رفتیم. طبق یافته های کارشناسان دانشگاه جورجیا، این وزن اضافی برای مدت طولانی باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تیترچی از ایسنا، اما راه هایی وجود دارد که ما را از اضافه وزن در تعطیلات دور می کند. در اینجا چند توصیه از متخصصان تغذیه آورده شده است.

* وعده های غذایی پر کالری را شناسایی کنید

غذاهای محلی خوشمزه هستند، اما وقتی در شهری ناهار بسیار پرکالری و سنگین می خورید، شام سبک تری بخورید تا هم کالری اضافی ناهار را جبران کنید و هم در طول شب بهتر بخوابید.

* از غذای دارچین غافل نشوید

در رستوران قبل از رفتن به غذای اصلی، سالاد، سبزیجات و سوپ بخورید، به این ترتیب اشتهای شما تا حدودی کنترل می شود و پرخوری نمی کنید.

* عادات غذایی خوب را حفظ کنید

فراموش نکنید که میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی تعطیلات خود بگنجانید. خوردن پروتئین های بدون چربی مانند ماهی برای کنترل وزن بسیار مفید است. علاوه بر این، مصرف روزانه غذاهای پرکالری و چرب اغلب باعث نفخ و مشکلات گوارشی می شود.

* هوشمندانه میان وعده بخورید

برای زمانی که گرسنه هستید، میان وعده های سالم در دسترس داشته باشید. مانند بادام، چوب شور، کشک خشک و غیره.

* آب کافی بنوشید

به گزارش دویچه وله، نوشیدن آب کافی باعث از بین رفتن احساس گرسنگی کاذب و تعدیل میل به غذا می شود. بسیاری از اوقات احساس گرسنگی ناشی از نیاز بدن به آب و مایعات است. بنابراین، قبل از رفتن به غذا، ابتدا یک لیوان آب بنوشید.

* تناسب اندام در تعطیلات

در بسیاری از سفرها فرصت های خوبی برای ورزش وجود دارد. پیاده روی در جنگل یا غواصی در دنیای زیر آب، هر فعالیتی که باشد، مقداری از کالری دریافتی در تعطیلات را می سوزاند.

همچنین تمرینات زیادی وجود دارد که می توانید در اتاق خود انجام دهید، مانند یوگا یا طناب زدن و کشش.

233233

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا