سلامت

علت گرفتگی گوش چیست؟/ چند توصیه ساده برای رفع گرفتگی گوش

گوش ها به دلایل مختلف می ایستند و عوارضی مانند مشکل شنوایی، درد یا زنگ زدن ایجاد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیترچی، برخی از علل شایع گرفتگی گوش عبارتند از: عفونت یا کثیفی گوش، عفونت، آلرژی، ورود آب به گوش و… درمان گرفتگی گوش نیز با توجه به علت گرفتگی گوش متفاوت است.

ایسنا در خبری نوشت: گزینه های مختلفی برای تمیز کردن و باز کردن گوش وجود دارد. بهترین راه حل بستگی به این دارد که چه چیزی باعث گوش درد شده و کدام قسمت گوش درگیر شده است.

به عنوان مثال، راه حل های مختلفی برای احتقان گوش میانی یا گوش خارجی وجود دارد.

گرفتگی گوش میانی

احتقان گوش میانی اغلب انسداد لوله ای است که گوش میانی را به پشت بینی (شیپور استاش) متصل می کند. کودکان بیشتر مستعد عفونت گوش میانی هستند زیرا شیپور استاش آنها باریک تر است و بیشتر طول می کشد.

اختلال عملکرد شیپور استاش زمانی رخ می دهد که برای مدت طولانی مسدود شود.

گاهی اوقات گوش میانی به دلیل گرفتگی بینی دچار عفونت می شود. اسپری های بینی و ضد احتقان های بدون نسخه در کاهش گرفتگی و تورم بینی و در نتیجه رفع گرفتگی گوش میانی موثر است.

نکاتی در مورد گرفتگی گوش خارجی

انسداد گوش خارجی به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی مانند آب در هنگام شنا یا تجمع جرم گوش رخ می دهد و باعث عفونت می شود. عفونت گوش خارجی می تواند دردناک باشد. برای درمان این گرفتگی، می توانید به سراغ برخی از درمان های خانگی بروید.

روغن معدنی

برخی افراد استفاده از روغن معدنی را زمانی که گوش خارجی آنها مسدود شده است، تسکین دهنده می دانند. تجمع جرم گوش باعث انسداد گوش می شود و روغن معدنی راه حل آن است، زیرا به نرم شدن جرم گوش یا جرم گوش کمک می کند تا راحت تر از بین برود.

پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید

اوتیک پراکسید کاربامید یک داروی موثر در درمان انسداد گوش خارجی ناشی از تجمع جرم گوش است. هم پراکسید کاربامید اسید اوریک و هم پراکسید هیدروژن با نرم کردن جرم گوش به باز کردن جرم گوش کمک می کنند.

قطره گوش بدون نسخه

بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی قطره های پاک کننده جرم گوش را توصیه می کنند. این قطره ها جرم گوش سخت و چسبناکی را که ممکن است گیر کرده یا به عمق مجرای گوش فشار داده شود، نرم می کند.

شستن گوش

به گزارش ایندیپندنت، برخی از افراد برای پاکسازی گوش، چه در خانه و چه در مطب، گوش های خود را می شویند. برای شستن گوش، آب گرم را با فشار وارد گوش می کنند تا جرم داخل آن نرم شود.

کمپرس یا بخار داغ

در این حالت بخار وارد گوش می شود یا حوله ای آغشته به آب گرم روی گوش گذاشته و از حرارت و رطوبت برای شل شدن جرم گوش و رفع گرفتگی آن استفاده می شود.

اما در مواردی مانند مشکلات شنوایی، تب، ترشح مایع، چرک یا توده در گوش و عوارضی که بیش از چند روز طول بکشد یا شدت آن افزایش یابد، باید با پزشک متخصص مشورت شود.

217

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا