فرهنگ و هنر

سریال کره ای “ملکه اینهیون”; وقتی “مادر تسو” دونگی بود!

به گزارش خبرگزاری تیترچی، شبکه MBC کره جنوبی از سال 1983 تا 1990 مجموعه ای از سریال های تاریخی را تولید و پخش کرد که همگی درباره وقایع تاریخی سلسله 500 ساله چوسان بود.

به گزارش فرادید؛ در طول نزدیک به هشت سال، MBC 11 سریال با همین موضوع تولید کرد. سری هشتم این سریال که در سال 1988 ساخته شد «ملکه اینهیون» نام داشت.

این سریال روایتی از ماجراهای عاشقانه و توطئه هایی است که در دربار امپراتور سوکجونگ رخ می دهد. یعنی همان مضمونی که در سریال «دونگ یی» در سال 2010 ارائه شد.

سریال «ملکه اینهیون» اگرچه سبک روایی خاص خود را دارد و با تمرکز بیشتر بر گذشته «بانو جانگ» ساخته شده است، اما تقریباً همان داستانی را روایت می کند که ۲۲ سال بعد دوباره در سریال دونگی روایت می شود.

در سریال «ملکه اینهیون» شخصیت دونگی نیز حضور دارد و در نهایت این اوست که با هوش و کنجکاوی خودش متوجه می شود که لیدی جانگ دست به توطئه ای علیه ملکه اینهیون زده است.

با توجه به اینکه این سریال سال ها قبل از سریال «دونگی» ساخته شده، طبیعتا از خیلی جهات نمی توان آن را با آن مقایسه کرد. مثلا جلوه بصری این سریال نسبتا معمولی است. لباس ها گاهی رنگ و رو رفته و نامرغوب به نظر می رسند و صحنه سازی جلوه خاصی ندارد. در این میان، سریال هایی مانند Dongyi بخش مهمی از جذابیت خود را مدیون کیفیت عالی صحنه پردازی، طراحی لباس، نورپردازی و موارد دیگر از این دست هستند.

اما نکته جالب این است که این سریال از نظر داستانی نیز نسبتاً جذاب و جذاب است و بسیاری از ظرافت ها و پیچش های داستانی را که امروزه در سریال های کره ای می بینیم در «کوئین اینهیون» نیز دیده می شود.

دهه 1980 زمانی است که صنعت سریال سازی کره ای تازه شروع شده است و هنوز از اوج خود در قرن بیست و یکم فاصله دارد. اما در سریال هایی مانند «ملکه اینهیون» به وضوح می توان ردپای همان جذابیت هایی را یافت که بعدها در سریال های درخشانی مانند «جواهری در قصر» و «جومونگ» ظاهر شد.

یکی از جواهرات درخشان این سریال قدیمی، بازیگری است که در نقش دونگی ظاهر شد. در این سریال کیون می ری نقش دونگ یی را بازی کرد. بازیگری که چهره اش را مخاطبان ایرانی با بازی خانم چوی در سریال جواهری در قصر و نقش مادر تسو و یونگپو در سریال جومونگ به یاد دارند. کیون مایر که اکنون 59 سال سن دارد، هنگام بازی در این سریال 23 ساله بود.

245245

تیترچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا