ارز دیجیتال

رشد چشم‌گیر تولید محصولات اپل در هند

اکوایران: آمارها نشان می‌دهد شرکت اپل تولید تلفن‌های همراه خود در هند را به 2 برابر افزایش داده است. با این حال، چین هنوز هم بزرگ‌ترین قطب تولید تلفن‌های همراه این شرکت‌ آمریکایی محسوب می‌شود.

به گزارش اکوایران، شرکت اپل در سال مالی گذشته توانست 14 میلیارد دلار از تلفن‌های همراه هوشمند خود را در هند مونتاژ کند.

به نوشته بلومبرگ، این اتفاق حاکی از افزایش 2 برابری تولیدات این شرکت مطرح آمریکایی در هند و نشانه‌ای مبنی بر سرعت گرفتن متنوع‌‌سازی زنجیره‌های تأمین فراتر از چین است.

این غول تکنولوژی ایالات متحده حدود 14 درصد از دستگاه‌های پرچم‌دار خود را در هند تولید می‌کند و این به معنای آن است که از هر 7 آیفون، تقریبا یک دستگاه در هند تولید می‌شود.

افزایش تولیدات اپل در هند نشان می‌دهد این شرکت بزرگ در حال سرعت دادن به تلاش‌های خود در جهت از میان بردن وابستگی طولانی‌مدت به چین است زیرا تنش‌های ژئوپولیتیکی میان پکن و واشنگتن افزایش یافته است. با این حال، چین هنوز هم بزرگ‌ترین قطب تولید تلفن‌های همراه آیفون و بزرگ‌ترین بازار خارجی اپل باقی مانده است. در عین حال،‌ درآمدهای اپل در دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال کاهش است که علت آن استقبال از محصولات شرکت‌های رقیب از جمله هواوی و ممنوعیت استفاده از فناوری‌های خارجی در محیط‌های کاری چین است.

رشد بزرگ در زمینه تولید محصولات شرکت‌های مطرح خارجی یک پیروزی برای «نارندارا مودی»، نخست‌وزیر هند محسوب می‌شود. دولت هند با استفاده از مشوق‌های مالی سعی کرده است شرکت‌های مانند اپل را ترغیب کند تا تولید محصولات باکیفیت خود را در این کشور انجام دهند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا