سلامت

ده ویتامین مهم برای کاهش وزن و لاغری

برخی از ویتامین ها می توانند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تیترچی، برخی ویتامین ها دارای خواصی هستند که می توانند به کاهش وزن و بهبود تناسب اندام کمک کنند، اما واقعا کدام یک از آنها بهترین ویتامین ها برای کاهش وزن و لاغری هستند؟

افزایش چاقی و افزایش وزن از نگرانی های اصلی در دنیای امروز است. سبک زندگی کم تحرک منجر به افزایش وزن و مشکلات چاقی شده است. اگرچه کاهش وزن بدون فعالیت بدنی معمولاً بسیار دشوار است، اما برخی از ویتامین ها می توانند به سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: ویتامین های خاص مانند ویتامین های گروه B (بی کمپلکس) و مواد معدنی مانند کلسیم به همراه برخی کوآنزیم ها می توانند به طور فوق العاده ای به کاهش وزن کمک کنند. اما این ویتامین ها و مواد معدنی باید به مقدار مناسب و زیر نظر پزشک مصرف شوند. مصرف بیش از حد ویتامین ها می تواند منجر به هایپرویتامینوز شود که اثرات منفی بر سلامت افراد دارد.

در پی مطالعات و تحقیقات کامل و دقیق، تقریباً همه دانشمندان به این نتیجه رسیدند که هیچ چیز به اندازه رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با فعالیت بدنی منظم نمی تواند به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ایده آل کمک کند. کاهش وزن باید یک فرآیند مستمر و پایدار باشد. کاهش وزن در یک یا دو روز اتفاق نمی افتد. بنابراین باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید و برنامه کاهش وزن خود را با دقت و تعهد فراوان تا رسیدن به موفقیت دنبال کنید.

با این حال، مکمل هایی مانند برخی ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارند که تا حدودی به کاهش وزن کمک می کنند. این ویتامین ها به عنوان ویتامین های کنترل وزن شناخته می شوند و به عنوان بهترین ویتامین های کاهش وزن شناخته می شوند.

1. تیامین یا ویتامین B1

تیامین کربوهیدرات ها را به چربی تبدیل نمی کند و آنها را در قسمت های مختلف بدن ذخیره نمی کند. در عوض کربوهیدرات ها را می سوزاند و به انرژی تبدیل می کند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، از این خاصیت فوق العاده بهره ببرید.

2. پیریدوکسین یا ویتامین B6

ویتامین B6 به بهبود فعالیت های متابولیک بدن کمک می کند و بهترین ویتامین برای کاهش وزن است. این ویتامین با روی واکنش داده و یک آنزیم تولید می کند. این فرآیند همچنین سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. همچنین ویتامین B6 به عنوان یکی از مواد مغذی ضروری بدن محسوب می شود زیرا میزان مناسب انتقال دهنده های عصبی را در بدن حفظ می کند و در نتیجه از تغییرات خلقی و افسردگی جلوگیری می کند. منابع رایج ویتامین B6 شامل تخم مرغ، غلات صبحانه، لوبیا، پروتئین حیوانی، اسفناج، کلم و غیره است.

3. سیانوکوبالامین یا ویتامین B12

سیانوکوبالامین به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای کاهش وزن در نظر گرفته می شود. این ویتامین به صورت آمپول نیز برای کاهش وزن افراد تزریق می شود. B12 چربی های ذخیره شده را می سوزاند و انرژی ایجاد می کند. همچنین این ویتامین علاوه بر اینکه در کنترل وزن افراد نقش بسزایی دارد، به رفع کبودی و خستگی و در مقابل ایجاد انرژی و نشاط کمک می کند. کمبود ویتامین B12 این علائم را دارد.

4. ویتامین B2

نام ریبوفلاوین یا ویتامین B2 در میان لیست بهترین ویتامین ها برای کاهش وزن دیده می شود، زیرا سرعت متابولیسم بدن را حفظ می کند و در نتیجه سرعت تجزیه چربی های اضافی، کربوهیدرات ها و تولید انرژی را افزایش می دهد و در نتیجه می تواند به کاهش وزن کمک زیادی می کند.

5. ویتامین ها B3، B5، B9

این ویتامین ها در گروه ویتامین B کمپلکس طبقه بندی می شوند. تمامی این ویتامین‌ها با ساده‌سازی مؤثر فعالیت‌های متابولیک بدن، متابولیسم و ​​سلامت سیستم ایمنی بدن را به طور موثر حفظ کرده و از این طریق به حفظ وزن مناسب افراد کمک می‌کنند. ویتامین B کمپلکس نوعی ویتامین محلول در آب است که تاثیر زیادی در کاهش وزن افراد دارد.

ده ویتامین مهم برای کاهش وزن و لاغری

6 . ویتامین د

ویتامین D تنها زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیریم به طور طبیعی در بدن تولید می شود. این ویتامین کربوهیدرات ها را با اکسیژن ترکیب می کند و به این ترتیب از تجمع آنها در قسمت های مختلف بدن جلوگیری می کند و وزن کلی بدن را کاهش می دهد.

7. ویتامین ج

ویتامین C موجود در کلم بروکلی و پرتقال (مالتا) به تبدیل گلوکز ذخیره شده به انرژی در بدن کمک می کند. این کار از تجمع گلوکز در نواحی مختلف بدن جلوگیری می کند. و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای کاهش وزن شناخته می شود.

8. کولین

وظیفه اصلی کولین جلوگیری از تجمع چربی در کبد و کاهش سطح کلسترول است. این کار نه تنها به متابولیسم مناسب بدن کمک می کند، بلکه به عملکرد خوب کبد نیز کمک می کند. این ویتامین به طور فوق العاده ای به متابولیسم بدن کمک می کند و بیشتر در زرده تخم مرغ و بادام زمینی یافت می شود.

9. اینوزیتول

اینوزیتول یکی از بهترین ویتامین ها برای کنترل وزن بدن است. این ویتامین معمولا در مواد غذایی سرشار از فیبر مانند برنج قهوه ای وجود دارد و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند و به این ترتیب وزن فرد را کاهش می دهد.

10. مولتی ویتامین

مصرف مولتی ویتامین ها می تواند ویتامین های بیشتری را برای بدن تامین کند. اما نباید به طور مرتب مصرف شوند، بلکه بهتر است فقط در دوره های کوتاه مصرف شوند.

به این ترتیب ویتامین ها از بهترین مواد مغذی برای کنترل وزن بدن هستند. همانطور که لیست بهترین ویتامین ها را برای کاهش وزن مرور می کنید، به خاطر داشته باشید که این ویتامین ها باید تحت نظارت دقیق پزشک مصرف شوند تا بهترین نتیجه در کاهش وزن شما حاصل شود.

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا