ارز دیجیتال

دفاع رئیس جمهور از گیمرها/ رئیسی: کسی که بازی می‌کند، نباید از او حال‌گیری شود

رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار با اشاره به کندی سرعت اینترنت در کشور گفت: حتی کسی که بازی می‌کند، نباید از او حال‌گیری شود. حال‌گیری در کسب‌و‌کار و بازی و استماع سخنرانی بد است.

به گزارش اکوایران، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار در استان قم، گفت: زندگی مردم بر بستر فضای مجازی قرار داده شده و هیچ دستاورد بشر به این سرعت رشد نکرده و زندگی بشر را تحت تاثیر قرار نداده است. کسب‌و‌کار، انتقال دانش و انواع سرگرمی ها، ارتباطات ملی و سازمانی در این بستر است.

در ادامه بخشی از سخنرانی او آمده است:

  •  سرعت و شتاب گرفتن انتقال فیبر نوری یکی از برنامه‌های دولت است. تمام استان گلستان به فقیر نوری مجهز شد. قم مهد علم و دانش است و در تولید محتوا بسیار نقش آفرین است.

  • موسسات علمی، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها در حال تولید محتوا هستند و انتقال این محتوا به داخل و خارج کشور اهمیت ویژه و خاص دارد. افزایش سرعت فضای مجازی برای مراکز علمی و فرهنگی اهیمت دارد و این کار یک زیرساخت فرهنگی برای انتقال دانش است.

  •  در سراسر کشور ۷.۵ میلیون خانوار از امکان فیبر نوری می توانند استفاده کنند؛ در کل استان قم اکنون امکان استفاده از فیبر نوری ممکن شده است. ان شاءالله این شبکه را در سراسر کشور گسترش دهیم.

  •  اینکه در حال حاضر ۲۵ میلیون نفر امکان استفاده از فیبر نوری را دارند؛ از ابتدا در دولت به وزیر ارتباطات درباره ضرورت سرعت و شتاب در ارتباطات صحبت کردم، چون بعضی گله‌ها در این زمینه وجود داشت و وی وعده داد کار با سرعت به صورت علمی و فناورانه انجام شود که این کار در حال انجام است تا شبکه سرعت داشته باشد و کار مردم سریع انجام شود.

  • حتی کسی هم که بازی می‌کند، نباید از او حال‌گیری شود. حال گیری در کسب‌و‌کار و بازی و استماع سخنرانی بد است.

25 میلیون نفر تحت پوشش فیبر نوری

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات نیز در این مراسم حضور داشت و در رابطه با این پروژه گفت:

  • یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت و وزارت ارتباطات، توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها برای افزایش اینترنت است. امروز  قم دومین استانی می‌شود که کل استان تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفت. گلستان هم اولین استان بود.

  •  با این افتتاح امروز، در کل کشور ۷.۵ میلیون خانوار یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر  تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند و تا آخر سال این عدد به ۱۴ میلیون خانوار می رسد.

  • کار توسعه شبکه فیبر نوری در ۵۰۰ شهر شروع شده که در  ۱۵۰ شهر پایان رسیده است و تا پایان سال ۷۰ درصد کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار می دهیم.

  •  هر کسی در این استان  درخواست این خدمت دهد، سرویس با کیفیت اینترنت را برای او در یک ماه برای او فراهم می کنیم. مردم با استفاده از فیبرنوری، سرعت صد برابری اینترنت را نسبت به شرایط فعلی را تجربه می‌کنند و به هزار مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا