سلامت

درمان کبد چرب با این غذاها

کبد چرب بیماری شایعی است که در صورت عدم توجه به آن مشکلات بزرگی برای مبتلایان به وجود می آورد.

به گزارش پایگاه خبری تیترچی از فارس، بسیاری از ترکیبات موجود در غذا وارد کبد شده و در آنجا متابولیزه می شود. در بیماری کبد چرب در مردان و زنان، چربی با سلول های اصلی کبد جایگزین می شود که در نهایت باعث کاهش عملکرد کبد می شود. بنابراین بسیاری از ترکیبات غذایی یا دارویی باید با احتیاط فراوان در بیمار استفاده شود. اما غذاهای خاصی وجود دارد که به ویژه برای افراد مبتلا به کبد چرب مفید است:

چای سبز: این نوع چای منبع غنی آنتی اکسیدان است. چای سبز گزینه مناسبی برای کاهش چربی خون در بیماران مبتلا به اختلالات متابولیک مانند کبد چرب در زنان است.

گردو: همانطور که قبلا ذکر شد، گردو منبع غنی از چربی های امگا 3 است که برای کبد چرب مفید است.

زردچوبه: این ادویه حاوی بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به «فلاونوئیدها» معروف هستند. یکی از بهترین راه های استفاده از این ادویه، تهیه چای زردچوبه است. فلاونوئیدهای موجود در زردچوبه برای درمان کبد چرب و کاهش خطر ابتلا به این بیماری مفید است.

آووکادو: میزان چربی و فیبر سالم موجود در این گیاه قند خون و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و یکی از توصیه های تغذیه ای مهم برای مبتلایان به دیابت و کبد چرب است. با این حال، مصرف آووکادو باید در افراد مبتلا به نارسایی کبد با احتیاط انجام شود.

میوه ها و سبزیجات: رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات نقش مهمی در سلامت افراد مبتلا به بیماری های متابولیک مانند کبد چرب دارد. به خصوص کلم بروکلی به ویژه برای کسانی که از کبد چرب رنج می برند توصیه می شود.

حبوبات و غلات کامل و مغزها: این مواد دارای خواصی هستند که می توانند به درمان کبد چرب کمک کنند.

233233

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا