سلامت

با این 10 روش خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید

در زمانه ای که صحبت از فراموشی و آلزایمر زیاد است، چه بهتر که به دنبال راه هایی برای پویایی ذهن باشیم و از کار با دستگاه های دیجیتال و وسایلی که نسل های قبلی ما با آنها ارتباط برقرار می کردند فاصله بگیریم. زندگی روزانه. استفاده کنید

به گزارش پایگاه خبری تیترچی از همشهری، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که جایگزینی صفحه کلید کامپیوتر با قلم و کاغذ برای نوشتن باعث تقویت حافظه و بهبود قدرت مغز می شود. به گزارش روزنامه سان، کنار گذاشتن دستگاه ها و ابزارهای دیجیتال در سایر حوزه های زندگی می تواند باعث شود هر دو انتهای طیف سنی یعنی نوزادان، نوجوانان و سالمندان بتوانند کار بیشتری از ذهن خود بگیرند و آن را تقویت کنند. در این مقاله به 10 راه برای دور شدن از صفحه نمایش مانیتور و گجت های دیجیتال هوشمند پرداخته ایم که می توانند مغز ما را تقویت کنند.

یک روزنامه بخوان

تحقیقات نشان می دهد که احساس یک صفحه روزنامه بین نوک انگشتان شما به مغز شما کمک می کند تا کلمات را مرتبط کند و درک شما را از آنچه در مورد آن می خوانید افزایش می دهد. علاوه بر این، خواندن منظم از یک نسخه چاپی به جای نسخه دیجیتال به حافظه تمرین می کند و آن را برای مدت طولانی تری هوشیار نگه می دارد.

بافتن

با افزایش سن از بازی های ویدیویی فاصله بگیرید، نخ پشمی مغز شما را در حالت طبیعی نگه می دارد. یک مطالعه ایتالیایی نشان داد که کار با دست، به ویژه در بافتنی و قلاب بافی، خطر از دست دادن حافظه را کاهش می دهد و به ما کمک می کند به دلیل نیاز به برنامه ریزی برای حل مشکلات بافتنی، ذهن سریعی داشته باشیم. علاوه بر این، نیاز خانواده به سویشرت، روسری، شال و دستکش بافتنی هرگز برآورده نخواهد شد.

با تلفن تماس بگیرید، پیامک ندهید

بیش از یک چهارم افراد نسل امروزی یا به اصطلاح نسل Z می گویند که تماس های تلفنی را نادیده می گیرند. با این حال، نزدیک بودن گوشی به گوش می تواند به شما کمک کند تا بهتر با هم ارتباط برقرار کنید و تمرکز را افزایش دهید. بر اساس تحقیقات، تماس با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده به جای ارسال پیامک، توانایی شما را در خواندن احساسات دیگران و انتقال احساسات خود به آنها بهبود می بخشد و حتی ذهن شما را آرام می کند.

برو به کتابخانه

رفتن به کتابخانه می تواند همان لذتی را که افزایش دستمزد به همراه داشته باشد. تحقیقاتی که به سفارش دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا انجام شد، ارتباطی بین بازدید مکرر از کتابخانه و بهره مندی از یک جایزه 1800 پوندی یافت. کتاب خواندن با فرزندانتان نیز به رشد مهارت های داستان گویی کمک می کند و احساس تنهایی را کاهش می دهد.

GPS را کنار بگذارید، نقشه را بخوانید

استفاده از نقشه ها در گوشی هوشمند و سایر دستگاه های GPS می تواند شما را در معرض خطر زوال عقل قرار دهد. به جای استفاده از ابزارهای دیجیتال، ماجراجویی بعدی خود را با یک نقشه راه فیزیکی انجام دهید، که به شما کمک می کند مهارت های حرکتی و جهت گیری خود را بهبود بخشید و با تمرین حرکت با زوال شناختی مبارزه کنید.

یک پازل درست کنید

حل پازل می تواند به طرز شگفت انگیزی حافظه را تقویت کند. کنار هم قرار دادن یک پازل 1000 قطعه ای ممکن است یک سرگرمی قدیمی به نظر برسد، اما کنار هم قرار دادن یک پازل تصویری می تواند یک دفاع موثر در برابر بیماری آلزایمر باشد. مطالعات نشان داده اند که صرف کنار هم قرار دادن قطعات پازل می تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را 2.5 برابر کمتر از افرادی که وقت خود را صرف انجام فعالیت هایی مانند تماشای تلویزیون می کنند، کند.

برو خرید

خرید کلید خوشبختی است. مطالعه ای که توسط دانشگاه برونل لندن انجام شد نشان داد که وقتی در زندگی واقعی چیزهایی می خریم، دوپامین (یک ماده شیمیایی مغز که خلق و خو را تقویت می کند) افزایش می یابد. هر چه معامله بزرگتر باشد، این ماده شیمیایی بیشتر در مغز آزاد می شود. اعمال تخفیف هایی مانند تخفیف 30 درصدی، توانایی مغز ما را در محاسبه اعداد افزایش می دهد و سرعت ما را در این فرآیند بهبود می بخشد.

غذا سفارش ندهید، بپزید

مغز شما از شما برای سفارش غذای بیرون با استفاده از یک دکمه تشکر نمی کند. طبق تحقیقات، خوردن غذای سرخ شده به طور منظم می تواند منجر به از دست دادن حافظه و مشکلات توجه به محیط اطراف شما شود و خطر زوال عقل را بیشتر کند. ثابت شده است که آشپزی از ابتدا مواد شیمیایی “احساس خوب” را در بدن ما آزاد می کند. چندوظیفه ای همچنین مهارت های سازمانی ما را تقویت می کند و غذا دادن به دیگران باعث آرامش سیستم عصبی ما می شود.

دوربین گوشی را با یک دوربین معمولی تعویض کنید

بر اساس یک مطالعه آنلاین، 91 درصد از مردم ترجیح می دهند از دوربین گوشی های هوشمند استفاده کنند. با این حال، استفاده از یک دوربین واقعی هماهنگی دست و چشم شما را بهبود می بخشد. علاوه بر این، چاپ و مشاهده تصاویر فیزیکی به بهبود خاطرات بصری مکان ها و رویدادها کمک می کند.

پلی استیشن بازی نکنید، بازی فکری را انجام دهید

تقریبا 40 درصد از جمعیت جهان بازی های ویدیویی انجام می دهند، اما یک بازی رومیزی فکری کلاسیک برای مغز شما بهتر است. بازی‌های رومیزی کلاسیک به شما چالش‌های ذهنی می‌دهد، این چالش‌های تخته‌ای بخش‌هایی از مغز را که مسئول حافظه هستند تقویت می‌کنند. مطالعات نشان می دهد که گیمرهای معمولی در مقایسه با گیمرهای پلی استیشن، هوش، حفظ و مهارت حل مسئله بالاتری دارند.

233233

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا