اقتصاد و سرمایه

بازار داغ فروش کارت سوخت شخصی در فضای مجازی

 با اعلام سوخت گیری از طریق کارت سوخت شخصی از سوی وزیر نفت در روزهای آینده، شاهد راه اندازی موجی از تبلیغات فروش کارت سوخت در فضای مجازی هستیم.

تیترچی، 24 فروردین ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت جواد اوجی وزیر نفت خبرهایی مبنی بر استفاده از کارت سوخت اعلام کرد. وی با اشاره به تکلیف قانونگذار در بودجه سال 1403 به وزارت نفت گفت: قانونگذار در قانون و بودجه سال 1403 وزارت نفت را مکلف کرده است که در سال جدید 95 درصد عملیات سوخت گیری انجام شود. با کارت سوخت شخصی انجام می شود.» با توجه به وظیفه خود در مدیریت مصرف سوخت با استفاده از کارت سوخت شخصی، انشالله در هفته های آینده عملیات سوخت گیری از طریق کارت سوخت شخصی انجام خواهد شد.

کنترل مصرف بنزین با استفاده از کارت سوخت شخصی

اکوایران: جلسه هیات دولت 24 فروردین ماه برگزار شد و در حاشیه این جلسه وزرا به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند و آخرین تصمیمات دولت را تشریح کردند.

این سخنان وزیر نفت، کارت سوخت شخصی را بیش از گذشته ارزشمند می کند. ارزشی که به چالش هم تبدیل می شود و بازار سیاه خرید و فروش کارت سوخت را در فضای مجازی ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر فروش کارت سوخت شخصی به «ایلنا» گفت: در خصوص استفاده مردم از کارت سوخت شخصی اطلاعات لازم را ارائه خواهیم کرد. هفته بعد.

وی بیان کرد: کارت های اضطراری ایستگاه ها در اختیار صدا و سیما است و رصد می شود و باید از داشبورد صورتحساب در اختیار شرکت قرار گیرد بنابراین امکان حذف کارت از ایستگاه وجود ندارد. علاوه بر این، هر کارت دارای کد خاصی است و اگر از اسلات خارج شود، در اسلات دیگری کار نمی کند. همچنین 60 لیتر بنزین یارانه ای و 100 لیتر بنزین با نرخ آزاد در کارت شخصی مالک خودرو موجود است. بنابراین منطقی نیست که این میزان 160 لیتری با نرخ های ذکر شده در فضای مجازی با ارقام از 1 تا 5 میلیون؛ فروخته شود

این در حالی است که برخلاف گفته های مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، شاهد تبلیغات مختلف فروش کارت سوخت با قیمت های عجیب و نجومی هستیم.

قیمت فروش کارت سوخت از حدود 1 میلیون تومان شروع می شود و با توجه به سهمیه 1500 یا 3000 تومانی موجود در کارت ها تا 15 میلیون تومان می رسد.

کارت سوخت

کارت سوخت 6 ماهه 15 میلیون!

در یکی از آگهی های فروش کارت سوخت که روی دیوار منتشر شده، مبلغ 15 میلیون تومان برای 6 ماه مشخص شده است. این فرد در حساب خود اظهار داشت: 160 لیتر بنزین 1500 تومانی در این کارت وجود دارد و پس از شش ماه باید دوباره بر سر مبلغ به توافق برسیم.

آگهی دیگری که متعلق به کارت سوخت موتور است 4 میلیون تومان به فروش می رسد. سهمیه سوخت موتورسیکلت در حال حاضر 25 لیتر در ماه است که تا 9 ماه و معادل 225 لیتر قابل ذخیره سازی است.

همچنین برای خودروهای سواری سهمیه بنزین 1500 تومان در ماه 60 لیتر و سهمیه بنزین 3000 تومان 100 لیتر است. همچنین ذخیره سهمیه بنزین 1500 تومان، 6 ماهه و حداکثر 360 لیتر است. بنابراین در صورتی که کارت سوخت 360 لیتر سهمیه بنزین 1500 تومانی داشته باشد، سهمیه جدید در ماه های آینده به این کارت واریز نخواهد شد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا