سلامت

این روش های جدید مد روز شما را لاغر نمی کند، شما را بیمار می کند!

اگر هدف شما کاهش وزن سالم است، تعیین اهداف واقع بینانه، ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی، فعال بودن، صبور بودن و یافتن یک سیستم پشتیبانی اختصاصی برای کمک به شما در حفظ انگیزه در طول روتین بسیار مهم است

روش‌های کاهش وزن زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند به کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی کمک می‌کنند، اما بسیاری از ترفندهای کاهش وزن سریع می‌توانند باعث شوند که شما احساس خستگی و ناراحتی کنید و شبیه بهترین خود به نظر نرسید.

مهر در گزارشی نوشت: راه های درست و غلطی برای کاهش وزن اضافه وجود دارد که دانستن هر دوی آنها بسیار مهم است.

اگر هدف شما کاهش وزن سالم است، تعیین اهداف واقع بینانه، ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی، فعال بودن، صبور بودن و یافتن یک سیستم پشتیبانی اختصاصی برای کمک به شما در حفظ انگیزه در طول روتین بسیار مهم است.

رژیم های غذایی مد روز

یکی از مهم ترین روندهایی که کارشناسان نسبت به آن هشدار می دهند، رژیم های غذایی مد روز است، مانند رژیم سوپ کلم. هنگامی که از رژیم های غذایی مد روز پیروی می کنید، مواد مغذی حیاتی بدن خود را محدود می کنید. علاوه بر این، بسیاری از افراد در نهایت به عادات قبلی خود باز می گردند و وزنی را که برای از دست دادن آن سخت تلاش می کردند، به دست می آورند.

ایمی گودسون، متخصص تغذیه و متخصص تغذیه ورزشی، می‌گوید: “رژیم‌های مد روز اغلب کل گروه‌های غذایی را حذف می‌کنند و منجر به تغذیه نامتعادل می‌شوند. وقتی کل یک گروه غذایی را حذف می‌کنید، اغلب گروه مواد مغذی اصلی را که غذا فراهم می‌کند حذف می‌کنید. ممکن است رژیم غذایی کوتاه مدت داشته باشند. نتایج مدت دار، اما پایداری بلندمدت ندارند.”

قرصهای رژیمی

یکی دیگر از مدهایی که باید از آن اجتناب کنید، مصرف قرص های لاغری است. بسیاری از آنها شواهد علمی برای اثبات ادعاهای خود ندارند و این می تواند منجر به عوارض جانبی منفی شود.

تکیه بر این موارد می تواند به خطرات سلامتی و ارتباط ناسالم با غذا منجر شود. ناگفته نماند، غذای غنی از مواد مغذی برای سلامتی حیاتی است و یک راه حل کوتاه مدت اغلب افراد را به سمت دیگری سوق می دهد.

محدودیت شدید کالری

محدودیت شدید کالری یک راه فوق العاده ناسالم برای کاهش وزن است و می تواند منجر به از دست دادن عضلات، کمبود مواد مغذی، خستگی، تحریک پذیری و متابولیسم ضعیف شود.

این نوع کاهش وزن پایدار نیست و می تواند دوباره منجر به افزایش وزن شود. به علاوه، بر سطح انرژی شما تأثیر می گذارد و باعث می شود احساس خستگی و فرسودگی کنید. روی غذاهای سالمی تمرکز کنید که به شما احساس سیری می دهد.

نخوردن وعده های غذایی

علاوه بر محدودیت شدید کالری، حذف وعده های غذایی یکی دیگر از موارد ناسالم برای کاهش وزن است. بسیار مهم است که به طور مداوم به بدن خود سوخت دهید تا سطح انرژی و عملکرد بهینه را حفظ کنید.

حذف وعده‌های غذایی زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید می‌تواند باعث شود که بعداً در روز بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده‌اید، غذا بخورید. در عوض، در طول روز وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های منظم بخورید که به حفظ سطح انرژی و جلوگیری از گرسنگی بیش از حد کمک می‌کند.

ورزش بیش از حد

ممکن است از شنیدن این موضوع متعجب شوید که ورزش بیش از حد می تواند باعث چاقی شود.

ورزش بخش مهمی از روتین کاهش وزن شما است، اما یافتن تعادل نیز همینطور است. ورزش بیش از حد می تواند منجر به آسیب، خستگی و فرسودگی شود. در عوض، بیشتر روزهای هفته 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​داشته باشید.

خخوردن بیش از حد غذاهای کم کالری یا رژیمی

بدن شما از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده می کند. با حذف آنها از رژیم غذایی، ممکن است احساس تحریک پذیری و خستگی همراه با سردرد و انرژی کم داشته باشید.

غذاهای کم کربوهیدرات و رژیمی ممکن است انتخاب خوبی به نظر برسند، اما در بسیاری از مواقع افراد را راضی نگه نمی‌دارند و باعث می‌شوند که به دنبال غذاهای دیگری برای سیر کردن باشند. ناگفته نماند، فقط به این دلیل که یک غذا دارای کربوهیدرات کم است، به این معنی نیست که برای شما مفید است.

تاکید بیش از حد روی مکمل ها

استفاده از مکمل ها به جای غذاهای کامل می تواند منجر به مشکلات متعددی مانند عدم تعادل مواد مغذی شود و شما را از ایجاد عادات سالم و پایدار باز دارد.

غذاها همچنین مواد مغذی دیگری مانند فیبر، پروتئین، چربی های سالم و غیره را در اختیار بدن قرار می دهند. بسیاری از افراد از مکمل ها به عنوان جایگزین استفاده می کنند. هدف این است که یک رژیم غذایی متعادل برای سوخت بدن و کمک به کاهش وزن داشته باشید، سپس ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را تکمیل کنید.

تحقیقات نشان می دهد که در بیشتر موارد، مصرف بیش از حد ویتامین ها و مواد معدنی در صورت عدم وجود کمبود، فواید سلامتی قابل توجهی را به همراه ندارد.

انجام بیش از حد هوازی بدون توجه به وعده های غذایی

انجام هر نوع ورزش شدید بدون تامین سوخت بدن با تغذیه مناسب می تواند منجر به خستگی و از دست دادن عضلات شود و بر متابولیسم شما تأثیر منفی بگذارد.

این نوع روش کاهش وزن ممکن است در طول روز احساس بدی در شما ایجاد کند. مصرف کالری کافی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن ضروری است.

کالری شماری وسواسی

کالری شماری را به وسواس تبدیل نکنید.

شمارش مداوم کالری ها می تواند منجر به تثبیت ناسالم روی غذا شود و به طور بالقوه منجر به اختلال در عادات غذایی شود.

همچنین ممکن است اهمیت کیفیت غذا را نادیده بگیرد و باعث شود افراد از غذاهای کم کالری که دارای مواد مغذی کمی هستند استفاده کنند.

می توانید کمتر غذا بخورید و احساس سیری بیشتری داشته باشید، اما وسواس می تواند منجر به دیدگاه های منفی و نارضایتی از غذا شود.

رژیم های حذفی

حذف برخی غذاها یا گروه های غذایی از زندگی شما بدون نیاز پزشکی می تواند منجر به یک رژیم غذایی نامتعادل و کمبودهای تغذیه ای شود.

بسیاری از اوقات این رژیم ها بدون هیچ دلیل موجهی مواد مغذی مختلف را از رژیم غذایی افراد حذف می کنند. محدود کردن غذاها همچنین می‌تواند ذهنیت منفی در مورد غذا خوردن ایجاد کند، باعث می‌شود افراد احساس محرومیت کنند و به طور بالقوه باعث می‌شود در آینده بیشتر به سمت گروه‌های غذایی ناسالم گرایش پیدا کنند.

رژیم غذایی تصادفی

اگر با رژیم غذایی تصادفی آشنا نیستید، باید مقدار محدودی کالری مصرف کنید و چیزی است که برای جلوگیری از بحران سلامتی باید از آن اجتناب کنید. این نوع رژیم غذایی می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد و در دراز مدت پایدار نیست.

در عوض، هدف خود را کاهش یک تا دو پوند در هفته داشته باشید.

مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده

غذاهای بسیار فرآوری شده معمولاً قند و کالری بالایی دارند. آنها سرشار از چربی های ناسالم هستند و هیچ ارزش غذایی ندارند.

این نوع غذاها باعث می شوند ما سریعتر احساس گرسنگی کنیم و با سایر پیامدهای منفی سلامتی همراه هستند. در عوض، روی خوردن غذاهای کامل و فرآوری نشده تمرکز کنید.

آب یخ بنوشید

مطمئنا، نوشیدن یک لیوان آب سرد احساس خوبی به خصوص در روزهای گرم تابستان دارد. اما دمای آب شما می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. هیدراته ماندن به طور کلی کلید کاهش وزن شما است، اما نوشیدن آب سرد به طور خاص به کاهش وزن شما کمک نمی کند. در واقع، طبق گفته‌های دانشگاه واشنگتن، نوشیدن یک لیوان آب سرد باعث ایجاد فرورفتگی بسیار کوچکی در تعادل کلی کالری شما می‌شود و در مورد تلاش‌های شما برای کاهش چربی کار زیادی انجام نمی‌دهد.

تیترجیح دادن گروه های غذایی خاص

تنوع چاشنی زندگی است، و این قطعا در مورد پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مفید برای کاهش وزن صادق است.

فراموش نکنید که خوردن تنها گروه های غذایی خاص می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود. در عوض، روی خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذاها از همه گروه های غذایی است، تمرکز کنید.

حذف کامل چربی ها

برخلاف تصور رایج، همه چربی ها مضر نیستند.

برخی از غذاهای پرچرب وجود دارند که اگر در حد اعتدال مصرف شوند در واقع برای شما مفید هستند. چربی های سالم همچنین می توانند به شما در احساس سیری و مدیریت هورمون های گرسنگی کمک کنند. به عنوان مثال، گوشت گاو، نارگیل، آجیل، آووکادو، شکلات تلخ، ماهی قزل آلا، کره آجیل و ماست یونانی همگی نمونه‌هایی از چربی‌های سالم هستند که مکمل‌های عالی به رژیم غذایی شما هستند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی کم چرب در کاهش وزن موثر نیستند.

مصرف نوشابه های رژیمی

نوشابه های رژیمی هنوز یک انتخاب ناسالم برای نوشیدنی های کاهش وزن هستند، زیرا سرشار از کالری و قند غیر ضروری هستند.

تحقیقات این را تایید می کند. طبق مطالعه ای که در مجله انجمن سالمندان آمریکا منتشر شده است، نوشیدن نوشابه رژیمی مستقیماً با افزایش سایز دور کمر در دراز مدت ارتباط دارد.

پس انتخاب های سالم تری داشته باشید. آب خود را با دم کردن آن با میوه تازه شیرین کنید، یا لیمو یا لیموترش را به سلتزر ساده اضافه کنید.

عدم مصرف کافی امگا 3

خوردن غذاهای غنی از چربی های امگا 3، مانند دانه های چیا، ماهی آزاد صید شده وحشی و گردو، زمانی که هدف کاهش وزن است، کلیدی است.

این مواد می توانند سطح قند خون شما را کاهش داده و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارند. علاوه بر این، تحقیقات منتشر شده در Medicine and Science in Sports and Exercise نشان داد افرادی که ورزش و مصرف روغن ماهی را دنبال کردند، افزایش VO2 max همراه با کاهش چربی بدن را تجربه کردند.

نخوابیدن کافی

داشتن یک خواب خوب شبانه برای سلامتی و رفاه کلی شما مهم است، اما آیا می دانستید که می تواند از تلاش های کاهش وزن شما نیز حمایت کند؟ در واقع، وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، بدن شما هورمون استرس کورتیزول بیشتری تولید می کند که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

مطمئن شوید که در یک محیط خنک و تاریک بخوابید و دستگاه های دیجیتال را مدت ها قبل از خوابیدن خاموش کنید.

سعی کنید هر شب هفت تا هشت ساعت خواب آرام داشته باشید.

217

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا