فرهنگ و هنر

اعلام جزئیات کنسرت های یک گروه ایرانی در ارمنستان

به گزارش خبرگزاری تیترچی، کامران همت پور محقق، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «حنانه» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین فعالیت های این گروه موسیقی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده همزمان با آغاز نوروز 1403 ، تور نوروزی گروه موسیقی “حنانه” در ارمنستان در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است و این کنسرت ها تا دوشنبه 15 فروردین ادامه دارد.

وی افزود: این تور کنسرت در تعدادی از مجموعه های فرهنگی و هنری شهرهای ایروان، مغری، قره باغ و جلفا برگزار می شود و طی آن قطعاتی از آثار مرتبط با موسیقی ایرانی به حاضرین در این کنسرت ها در فرمت های مختلف البته در این زمینه مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان، محمد اسدی محد رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان و ایوت تجاریان از جمله افرادی بودند که همکاری بسیار خوبی برای سفر این گروه به ارمنستان داشتند.

همت پور در معرفی قطعات در نظر گرفته شده برای این کنسرت ها توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این کنسرت ها در 2 قسمت برگزار می شود. در قسمت اول تصنیف «اگر مست باشم»، تک نوازی دف، تصنیف «گل بپاشیم»، تصنیف کردی «شمع خال»، تک نوازی کمانچه، تصنیف لری «باران؛ لرزان» سه تار. تکنوازی و ساز، آواز و تصنیف «سپیده» اجرا می شود. در قسمت دوم تکنوازی قونون، تصنیف ترکی «کوچه لر-ملودی ارمنی ساری گلین»، تصنیف بیرجندی «سغدار»، تکنوازی عود، تصنیف کردی «امان هی امان»، تصنیف کردی-فارسی «کجاوه» تقدیم مخاطبان می شود. .

سرپرست گروه موسیقی «حنانه» نیز در معرفی اعضای گروه اجرایی این کنسرت ها بیان کرد: سیروس ملکی خواننده، فرود خمیسیان نوازنده عود، بهروز قانسلی نوازنده حقوق، میلاد شکری زاده نوازنده کمانچه. ، محمدحسین افشارزاده نوازنده تنبور و بنده نوازنده سه تار هستند. ما در این کنسرت ها گروه «حنا» را تشکیل می دهیم.

220

تیترچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا