علم و فناوری

آیا مقررات بی طرفی شبکه در آمریکا احیا می شود؟

به گزارش تجارت نیوز، روز سه شنبه هفته جاری کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا طرح رای گیری درباره قانون نهایی را در نشست ۲۵ آوریل این نهاد به مدافعان این مقررات ابلاغ کرد.

در ماه اکتبر، کمیسیون با رای 3-2 به بازگرداندن مقررات اینترنت باز تصویب شده در سال 2015 و بازگرداندن اختیارات کمیسیون بر اینترنت پهن باند رأی داد.

بی طرفی شبکه به این اصل اشاره دارد که ارائه دهندگان خدمات اینترنتی باید بدون توجه به منبع و بدون طرفداری یا مسدود کردن محصولات یا وب سایت های خاص، دسترسی به همه محتوا و برنامه ها را فراهم کنند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال در مصاحبه با رویترز، رأی برنامه ریزی شده کمیسیون را تأیید کرد و گفت: «همه گیری ویروس کرونا به وضوح نشان داده است که پهنای باند یک سرویس ضروری است که هر یک از ما، صرف نظر از اینکه چه کسی هستیم، به آن نیاز داریم.» جایی که ما هستیم یا جایی که زندگی می کنیم نیاز به دسترسی عادلانه به آموزش، زیرساخت ها و منابع ضروری در عصر دیجیتال دارد.

وی تصریح کرد: یک سرویس ضروری نیاز به نظارت دارد و در این مورد فقط قوانینی را که قبلا تصویب شده است که دسترسی به پهنای باند پرسرعت، باز و عادلانه است، دوباره اعمال می کنیم.

بازگرداندن این قوانین برای رئیس جمهور جو بایدن اولویت بوده است و در یک فرمان اجرایی که در ژوئیه 2021 امضا کرد، کمیسیون ارتباطات فدرال را تشویق کرد تا مقررات بی طرفی شبکه را که در دوره باراک اوباما تصویب شده بود، بازگرداند. .

دموکرات ها سه سال نتوانستند کاری انجام دهند زیرا در این کمیسیون پنج نفره اکثریت را نداشتند.

در دوران ترامپ، کمیسیون ارتباطات فدرال استدلال می‌کرد که مقررات بی‌طرفی شبکه غیرضروری است، نوآوری را خفه کرد و سرمایه‌گذاری شبکه‌ای توسط ISPها را کاهش داد، اما دموکرات‌ها با آن مخالفت کردند.

روزنورسل گفت که این طبقه بندی ابزارهای مهم امنیت ملی جدید را به کمیسیون می دهد. این سازمان در پیشنهاد اولیه خود اعلام کرد که این مقررات به سازمان اختیارات قوی تری می دهد تا سازمان های بیشتری را ملزم به حذف و جایگزینی تجهیزات و خدمات شرکت های چینی مانند Huawei و ZTE کند.

برندن کار، کمیسر جمهوری خواه این کمیسیون با مخالفت با این اقدام اعلام کرد: از سال 2017 سرعت پهنای باند در آمریکا افزایش یافته، قیمت ها کاهش یافته و رقابت تشدید شده است. وی تصریح کرد: این طرح به کنترل دولت بر اینترنت منجر می شود.

با وجود لغو در سال 2017، ده ها ایالت ایالات متحده اکنون دارای قوانین یا مقررات بی طرفی شبکه هستند.

مخالفت بخش مخابرات با بازگشت مقررات بی طرفی شبکه

صنعت مخابرات ایالات متحده با طرح کمیسیون ارتباطات فدرال برای لغو مقررات بی طرفی شبکه مخالف است.

جاناتان اسپالتر، مدیرعامل US Telecom که اعضای آن شامل AT&T، Verizon، SpaceX و دیگران است، این اقدام را کاملاً غیرمولد، غیرضروری و حواس‌پرتی ضد مصرف‌کننده خواند.

انجمن اینترنت و تلویزیون (NCTA) که نماینده ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مانند Comcast است، گفت که این برنامه به طور جدی تلاش های جمعی کشور برای ارائه پهنای باند پایدار و قابل اعتماد در مناطق روستایی و دورافتاده را به خطر می اندازد و سال ها طول می کشد. دعوا و ابهام نتیجه خواهد داد.

انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات، که اعضای آن شامل آمازون، اپل، آلفابت و متا پلتفرم هستند، در ماه دسامبر از بازگرداندن قوانین حمایت کرد و استدلال کرد که برای حفظ دسترسی آزاد به اینترنت باید لغو شوند.

سناتور جمهوری خواه تد کروز روز چهارشنبه گفت که مقررات بی طرفی شبکه قیمت ها را افزایش می دهد، نوآوری ها را از بین می برد، استقرار پهنای باند را تضعیف می کند و به جز کمیسیون ارتباطات فدرال بایدن در تلاش های بی پایانش برای کنترل اینترنت به نفع کسی نیست.

به گزارش رویترز، در مقابل، سناتور اد مارکی، یک دموکرات، گفت که بازگرداندن مقررات بی طرفی شبکه برای محافظت از اینترنت آزاد و باز و اطمینان از اینکه کمیسیون ارتباطات فدرال بر پهنای باند دارای اختیارات نظارتی است، حیاتی است.








منبع تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا