سلامت

آیا تغذیه با آرتروز ارتباط دارد؟

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که آرتریت و التهاب با مصرف برخی از غذاهای سالم مرتبط است.

به گزارش پایگاه خبری تیترچی، تریپتوفان یک آمینو اسید ضروری است که در بیشتر گوشت ها، لبنیات و مغزها وجود دارد و نتایج تحقیقات کنونی نشان می دهد که این اسید آمینه موجود در غذاهایی که هر روز می خوریم می تواند منجر به آرتروز شود.

ایسنا در خبری نوشت: دانشمندان اسید آمینه ای به نام تریپتوفان را که در گوشت، لبنیات، آجیل و سایر غذاها وجود دارد، با شرایط ناتوان کننده ای مرتبط دانسته اند که باعث درد و التهاب در مفاصل می شود. آنها پیشنهاد کردند که رژیم غذایی با مقدار کمتری از این اسید آمینه، مانند رژیم غذایی مدیترانه ای، ممکن است برای سلامتی بهتر باشد.

به گفته دانشمندان دانشگاه کلرادو در ایالات متحده، تریپتوفان به بدن ما کمک می کند تا موادی مانند پروتئین ها و مواد شیمیایی بسازد که پیام ها را از طریق سیستم عصبی ارسال می کنند، اما گاهی اوقات، باکتری های معده ما آن را به یک ماده شیمیایی التهابی تبدیل می کنند که به سیستم ایمنی حمله می کند. برای آرتریت آماده می شود.

این اسید آمینه در غذاهایی مانند گوشت گاو، مرغ، شیر، آجیل، دانه ها، غلات کامل و لوبیا یافت می شود. دانشمندان این تحقیق می خواستند بدانند چگونه یک غذای معمولاً برای ما مفید می تواند منجر به بیماری هایی شود که باعث درد و تورم مانند آرتریت روماتوئید می شود.

دانشمندان به موش ها آنتی بیوتیک دادند تا میکروبیوم آنها را از بین ببرند، سپس دریافتند که وقتی تریپتوفان به ایندول که در مدفوع یافت می شود تجزیه می شود، موش ها واکنشی را در سلول های T خود ایجاد می کنند که باعث التهاب بیشتر می شود.

کریستی کوهن، دانشیار این دانشگاه، می گوید: مشخص شده است که میکروبیوم باکتریایی موجود در روده ما می تواند تریپتوفان را به محصولات جانبی تجزیه کند. برخی از آنها ضد التهاب هستند، اما ما برخی را با علل التهابی آن مرتبط می‌دانیم.

ما اولین کسی هستیم که تشخیص می دهیم کدام محصولات به التهاب کمک می کنند و چگونه این کار را انجام می دهند.

محققان امیدوارند که یافته‌های آنها که در ماه دسامبر در مجله تحقیقات بالینی منتشر شد، بتواند کلید درمان‌های آتی برای آرتریت باشد.

دکتر کوهن افزود: اگر تریپتوفان به سلول های بدن ما برخورد کند تمایل دارد به محصولات ضد التهابی تجزیه شود و زمانی که به سلول های باکتریایی برخورد کند باعث التهاب بیشتر می شود.

تحقیقات آینده ما راه هایی برای درمان این موضوع و حفظ تعادل به طوری که تریپتوفان به سمت مسیر ضد التهابی حرکت کند، خواهد بود.

رژیم غذایی غنی از فیبر گیاهی و گوشت بدون چربی – رژیم مدیترانه ای – به نظر می رسد که میکروبیوم را به حالت سالم تری تغییر می دهد، بنابراین شما از خواص ضد التهابی تریپتوفان بهره مند می شوید. به نظر می رسد رژیم غذایی معمولی غربی بیشتر به سمت مسیر التهابی متمایل است.

او گفت: «ما مرحله خطر را بررسی کرده‌ایم، جایی که می‌توانیم افرادی را که احتمالاً در چند سال آینده به آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند بر اساس نشانگرهای خون شناسایی کنیم.

کوهن گفت: «برخی داده‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد ما می‌توانیم در آن دوره مداخله کنیم و از بیماری جلوگیری کنیم، اما هنوز کاملاً مطمئن نیستیم که راه‌های مناسب برای مداخله چیست.»

217

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا