ارز دیجیتال

یک شرکت خودروساز برقی 400 نیروی خود را اخراج می‌کند

گروه خودروسازی لوسید در ماه‌های پیش‌رو حدود 400 شغل را حذف خواهد کرد. این آخرین اقدامی است که این خودروساز برقی برای کاهش هزینه‌های خود انجام می‌دهد.

به گزارش اکوایران، تعدیل نیروی لوسید، که حدود 6 درصد از نیروی کار خودروساز را تشکیل می‌دهد، بر اساس یک پرونده نظارتی روز جمعه، تا پایان سه‌ماهه سوم تکمیل خواهد شد. لوسید انتظار دارد هزینه‌های 21 تا 25 میلیون دلاری را از طرح تجدید ساختار متحمل شود که بخش عمده آن در سه ماهه جاری شناسایی خواهد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این اخراج بر چالش‌های پیش‌روی سازندگان خودروهای برقی تاکید می‌کند تا تولید خود را افزایش دهند و در عین حال با محیطی که تقاضای رو به کاهش مصرف‌کنندگان برای وسایل نقلیه باتری‌دار است، سازگار شوند. شرکت تسلا، سردمدار بازار خودروهای برقی ماه گذشته اعلام کرد که حداقل 10 درصد از نیروی کار خود را کاهش می‌دهد، در حالی که شرکت خودروسازی ریویان نیز در سال جاری چندین مورد اخراج داشته است.

لوسید هنوز هم بازیگر کوچکی در دنیای خودرو است و تنها حدود 2000 خودرو در سه ماهه گذشته تحویل داده است. اما این شرکت که با سدان لوسید ایر خود بخش بالایی از بازار را هدف قرار داده است، یکی از معدود سازندگان خودروهای برقی خالص است که به طور مداوم به تولید ادامه می‌دهد. این شرکت همچنین از حمایت مستمری از بزرگترین سرمایه‌گذار خود، وابسته به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی برخوردار است که اخیراً یک میلیارد دلار به صورت نقدی به لوسید تزریق مالی کرد. 

هر سهم لوسید در حال حاضر حدود 2.7 دلار معامله می‌شود که نسبت به ابتدای سال افتی 35 درصدی داشته است. ارزش بازار این شرکت هم حدود 6.3 میلیارد دلار است.

 

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا