سلامت

هدر رفت تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

هدر رفت تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

هدر رفت تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون توسعه سازمان غذا و دارو گفت: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تجهیزات پزشکی را بیش از یکسال ذخیره می کنند که نتیجه آن پایین آمدن کیفیت محصول، هدر رفت منابع و بدون مصرف باقیماندن آن می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین ،فرشته میرزازاده، افزود: وجود انبارهای اختصاصی به منظور دپو و نگهداری دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی ضروری است.

سلامت نیوز در خبری نوشت:وی گفت: طی چند ماه اخیر مساعدت‌های لازم برای ایجاد این انبارها در معاونت‌های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که فاقد انبار بوده‌اند، کلید خورده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، بر لزوم وجود انبارهای اختصاصی به منظور دپو و نگهداری دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

او از خرید متمرکز تجهیزات پزشکی دفاع کرد و گفت: تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها باید به صورت متمرکز و هدفمند خریداری شود. باید از خرید اجناس بی‌کیفیت و بدون اصالت جلوگیری کرد و در ضمن میزان خرید به اندازه مصرف باشد تا هدر رفت منابع نیز کاهش پیدا می‌کند.

میرزازاده ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برخی از اموال دانشگاه‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی بیش از یکسال ذخیره می‌شود نتیجه آن پایین آمدن کیفیت محصول، هدر رفت منابع و بدون مصرف باقیماندن آن می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: محل نگهداری ملزومات و تجهیزات پزشکی باید در انبارهای مناسب باشد، ترجیح این است که دانشگاه همواره ذخیره استراتژیک داشته باشند.

وی افزود: طی دو سال اخیر تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد بازدید قرار گرفته و اقدامات لازم برای ایجاد انبار در هر دانشگاهی که فاقد انبار تجهیزات پزشکی است، صورت گرفته است.

۲۳۳۲۱۷

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا