ورزشی

اگر نقطه ضعف تیم قلعه‌نویی حل نشود به مشکل می‌خوریم/ خودمان را با این لفظ فریب ندهیم!

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال می‌گوید اگر مشکل عمق دفاع تیم ملی برطرف نشود تیم قلعه‌نویی در مقابل ازبکستان به مشکل می‌خورد.

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در مصاف با هنگ‌کنگ به برتری ۴ بر ۲ رسید و امیر قلعه‌نویی در این بازی از چند بازیکن جوان در ترکیب یوزها استفاده کرد.

اکنون پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران به تحلیل عملکرد شاگردان امیر قلعه‌نویی در این بازی پرداخته است. گزیده صحبت‌های ضیاء عربشاهی با ایسنا در دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ کنگ را در زیر بخوانید:

  • {ورود بازیکنان جوان} استفاده از ۵ بازیکن جوان نسبت به بازی‌های جام ملت‌های آسیا جای خوشحالی داشت.
  • {نقطه ضعف تیم ملی} تیم ملی در عمق دفاع ضعف دارد و بد عمل می‌کند. قلعه‌نویی به جوانان اعتماد کند و به آن‌ها بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه در بازی‌های تدارکاتی بدهد و در خط دفاع نیز از جوانان بهره بگیرد تا این خط را پوشش دهند. در حال حاضر ارنج سنی بازیکنان بالای ۳۰ سال است و شاید کارایی لازم را همانند جوانان نداشته باشند. باید بپذیریم که عمق دفاع ما ضعف دارد و اگر این مشکل برطرف نشود در بازی‌های مهم‌تر دچار مشکل می‌شویم. با این عمق دفاع برابر ازبکستان دچار مشکل خواهیم شد.
  • {فریب با لفظ لژیونر} خیلی‌ها با این الفاظ بازی می‌کنند که چون لژیونر داریم فوتبال ما پیشرفت کرده در حالی که من معتقدم ما پیشرفت نکردیم بلکه فوتبال دنیا افت کرده و نباید خودمان را با به‌کارگیری یکسری الفاظ فریب دهیم.
  • {پیش‌بینی بازی با ازبکستان} ازبکستان تیم گردن گلفتی است و بازی سختی برابر این تیم خواهیم داشت؛ قطعا برای عمق دفاع ما برنامه خواهند داشت تا از این طریق به گل برسند. قلعه‌نویی باید عمق دفاع را با هافبک دفاعی تقویت کند تا از این نقطه دچار مشکل نشویم و برابر ازبکستان به برتری برسیم.

منبع خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا