اقتصاد و سرمایه

نکات مهمی که جهت دریافت ارز اربعین 1403 باید بدانید +‌ 200 هزار دینار ارز اربعین را چطور دریافت کنیم؟

اگر زائر مراسم اربعین و پیاده روی هستید و قصد دریافت ارز زیارتی را دارید، خوب است بدانید که بر اساس تصمیم بانک مرکزی و اعلام فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، ارز اربعین 1403 مانند سال گذشته تامین و تحویل متقاضیان می شود.

برای اربعین 1403 هر زائر می تواند تا 200 هزار دینار – معادل 6 میلیون تومان – دریافت کند. در صورت تمایل به دریافت ارز زیارتی باید با در دست داشتن پاسپورت و کارت ملی به صرافی های مجاز یا بانک های ملی، ملت، تجارت، سپه، پست بانک و صادرات مراجعه و پس از انجام مراحل اداری لازم نسبت به دریافت ارز زیارتی اقدام نمایید. ارز مورد نیاز همچنین بانک مرکزی توصیه کرده است برای سهولت کار ارز مورد نیاز خود را در استان های مبدا تهیه کنند.

قیمت ارز اربعین چقدر است؟

هر دینار به قیمت دولتی حدود 30 تومان به زوار داده می شود. در حالی که قیمت دینار عراق در بازار عراق 40 تومان است. با در نظر گرفتن سقف پرداخت 200 هزار دینار به هر زائر، با فرض دریافت سقف ارز از سوی دولت، هر نفر دینار مورد نیاز خود را دو میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد دریافت می کند. البته بانک مرکزی برای بازدیدکنندگان نیز شرط سنی تعیین کرده و برای دریافت دینار دولتی باید حداقل 5 سال سن داشته باشند.

برای دریافت ارز دولتی باید کجا ثبت‌نام کنیم؟

بانک مرکزی سامانه ثبت نام زائران عتبات عالیات را راه اندازی کرد. سامانه‌ای به نام «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» که مخففش کرده‌اند به نام سامانه سماح. برای ثبت‌نام و  بارگزاری مدارک و انتخاب صرافی به این سامانه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا