علم و فناوری

متاورس؛ دنیای مجازیِ واقعی

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:










لینک کوتاه کپی شد




متاورس به یک قلمرو مجازی سه بعدی غوطه ور و پایدار اشاره دارد که با بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته شده است، همچنین پلتفرم‌های دیجیتال مختلف را در بر می‌گیرد و با دنیای فیزیکی ادغام می شود، جایی که افراد می‌توانند در زمان واقعی با هم خرید کنند، کار کنند، بازی کنند و با هم معاشرت کنند. در این قسمت از برنامه ارز و رمز به موضوع متاورس پرداخته‌ایم.


به گزارش تجارت‌نیوز، متاورس به همگرایی فضای فیزیکی و مجازی اشاره دارد که از طریق رایانه قابل دسترسی است و توسط فناوری‌های فراگیر مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی فعال می‌شود. این دنیای مجازی سه بعدی که توسط طرفداران به عنوان تکرار بعدی اینترنت توصیف می‌شود، به عنوان فضایی پایدار، جمعی و مشترک تصور می‌شود که در آن تصاویر دیجیتالی خودمان، یا آواتارها، آزادانه از تجربه‌ای به تجربه دیگر حرکت می‌کنند و هویت و دارایی‌های پولی ما را با خود می‌برند. 

دیدگاه‌های دنیای دیجیتال موازی که در آن انسان‌ها می‌توانند زندگی را به شیوه‌هایی مشابه و غیرممکن در دنیای واقعی تجربه کنند، جدید نیستند – آنها به قبل از اینترنت برمی‌گردند. اما مفهوم واقعیت ترکیبی فیزیکی و دیجیتالی در دهه‌های اخیر با پیشرفت‌های فناوری – از پذیرش تقریباً جهانی تلفن‌های همراه و گسترش اینترنت پرسرعت گرفته تا بازی‌های محبوبی مانند پوکمون گو – ملموس‌تر شد. 

سرمایه‌گذاری در حوزه متاورس

سرمایه‌گذاری سنگین صنعت در فناوری‌های فعال‌کننده فراجهت، رشد بازی‌های ویدیویی آنلاین، پیشرفت‌هایی در هوش مصنوعی و تسریع کار از راه دور و اجتماعی شدن ناشی از همه‌گیری COVID-19 باعث نوآوری بیشتر در فناوری و افزایش پذیرش زندگی آنلاین توسط کاربران شد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.





منبع تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا