ورزشی

فراری و همیلتون در جستجوی نقطه عطف: بی‌صبرانه منتظرم تا آغوش تماشاگران ایتالیایی را حس کنم!

ب «قرمز» در ایمولا؛ تشویق ۲۰۰ هزار نفری برای اولین گرندپری اروپایی/ بازگشت فرمول یک به زادگاهش پس از سفری جهانی

به گزارش خبرورزشی، نود و چهار کیلومتر فاصله بین مارانلو، خانه تاریخی تیم اسکودریا فراری، و پیست «انزو و دینو فراری» در ایمولا است.

این گرندپری خانگی است، اولین مرحله اروپایی از فصل ۲۰۲۵ فرمول یک که در هفتمین ایستگاه خود به یکی از شناخته‌شده‌ترین پیچ‌های تاریخ بازمی‌گردد. این اولین دیدار واقعی لوئیس همیلتون با «دریای قرمز» خواهد بود؛ انبوهی بی‌پایان از طرفداران فراری که هرساله نمایی ویژه به پیست‌های ایتالیا می‌دهند. تا پیش از این، همیلتون آن‌ها را همیشه از جایگاه رقیب دیده بود—حتی با پیروزی در ایمولا در سال ۲۰۲۰ با مرسدس.
او در آغاز فصل گفته بود: «دیدن این شور و اشتیاق وقتی برای فراری نمی‌راندم، احساسی خاص داشت. بی‌صبرانه منتظرم که حالا با لباس قرمز، آن را تجربه کنم.»

چالش‌ها و دشواری‌ها
اما اولین حضور همیلتون در ایمولا به‌عنوان راننده فراری، آنگونه نخواهد بود که تصور می‌کرد. روزهای پرشور ورود به مارانلو، بازدید از کارخانه و اولین دورها در پیست فیورانو، خیلی زود جای خود را به واقعیت سخت یک فصل ناامیدکننده دادند. تیم تحت هدایت فرد واسور در حال حاضر در رده چهارم جدول سازندگان قرار دارد، با فاصله ۱۵۲ امتیازی از مک‌لارن، تیم پیشتاز. در آخرین گرندپری در میامی، لکلرک و همیلتون تنها به رتبه‌های هفتم و هشتم بسنده کردند، و نشانه‌هایی از نارضایتی در اظهارات همیلتون دیده شد.
بازگشت به خانه، و روبرو شدن با بیش از ۲۰۰ هزار هواداری که در سه روز رویداد در ایمولا حاضر خواهند بود، برای تمام اعضای تیم فراری همچون تزریقی از محبت و انگیزه خواهد بود.

اهداف روشن در سه‌گانه اروپایی
با گذشت یک‌چهارم از فصل، فراری مرحله اروپایی را با سه مسابقه مهم آغاز می‌کند که می‌تواند برای تصمیم‌گیری درباره ادامه مسیر فصل تعیین‌کننده باشد. پس از ایمولا، نوبت موناکو خواهد بود، جایی که لکلرک در سال ۲۰۲۴ برنده شد، و سپس بارسلونا، جایی که دستورالعمل فنی موردانتظار FIA درباره محدودیت انعطاف بال‌های خودروها اجرا خواهد شد.

اگر پس از این سه مسابقه، فراری همچنان فاصله زیادی با رقبا داشته باشد، احتمال می‌رود تمرکز تیم به پروژه ۲۰۲۶ منتقل شود؛ سالی که تغییرات مقرراتی گسترده‌ای ارزش‌های کنونی را دگرگون خواهد کرد.
با این‌حال، واسور مصمم است: «ما به این پروژه ایمان داریم، پتانسیل خودرو را می‌شناسیم و قصد تسلیم شدن نداریم. امیدواریم از ایمولا نقطه شروعی تازه باشد.»

قدرت سنت و هواداری
همه در فراری به یک نتیجه مثبت نیاز دارند تا روحیه فروکش‌کرده را بازیابند. بیش از ۲۰۰ هزار هوادار در گرندپری «ساخت ایتالیا و امیلیا-رومانیا» نفس تازه‌ای برای تیم خواهند بود که با سنت‌های ریشه‌دار سرزمین خود زندگی می‌کند.

فراری در پیچ‌های سنترنو تاکنون ۸ بار پیروز شده، از جمله آخرین‌بار در ۲۰۰۶ با مایکل شوماخر—راننده‌ای که خود ۷ بار در ایمولا پیروز شد. اما از زمانی که این پیست در سال ۲۰۲۰ به تقویم بازگشت، فراری موفق به برد نشده است.
«موتور وَلی»، منطقه‌ای که شور و علاقه به خودروها در آن به قرن‌ها برمی‌گردد، در روزهای برگزاری این گرندپری بیش از ۳۰۰ میلیون یورو درآمدزایی خواهد داشت—رقمی که اهمیت اقتصادی و فرهنگی این رویداد را برای منطقه، و بزرگی انتظارات از فراری را روشن می‌سازد.

لکلرک، که از هفت سال پیش در فراری بوده و دو بار در مونزا پیروز شده، این آغوش گرم را خوب می‌شناسد. همیلتون نیز حالا فرصت دارد تا آن را تجربه کند.
نمایشی موفق‌تر از آنچه فراری تاکنون در فصل ۲۰۲۵ ارائه داده، ضروری خواهد بود—برای جبران انتظارات هواداران و حفظ جایگاه تیمی که تاریخ فرمول یک را ساخته است. 

منبع خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا