فرهنگ و هنر

کتاب « باغچه جادویی روبی و رامتین» با موضوع هوش مصنوعی منتشر شد/ عواید فروش، صرف خرید نوشت‌افزار کودکان جنوب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لیلا قربانی نویسنده کتابِ دو زبانه « باغچه جادویی روبی و رامتین» که خود او دانش آموخته دانشکده فنی و حرفه‌ای و متخصص اپراتور هوش مصنوعی است؛ گفت: آموزش هوش مصنوعی به کودکان امری ضروری است و در این راستا در درجه اول خانواده‌ها باید آگاه شوند و بعد در روند تربیتی به کودکان آموزش دهند تا بتوانند به شکل درست از قابلیت هوش مصنوعی استفاده کنند.
 قربانی ادامه داد: کتاب«باغچه جادویی روبی و رامتین» یک کتاب آموزشی در قالب داستان برای فهم و درک بهتر هوش مصنوعی است که کودکان ۳ سال به بالا می توانند از آن بهره ببرند.  در واقع هوش مصنوعی در مقابل هوش طبیعی انسانی قدرت و قابلیت یاد گرفتن از انسان را دارند و به اعتقاد من بیشتر از واهمه داشتن از هوش مصنوعی باید این پدیده را شناخت و در جهت پیشرفت بشریت استفاده کرد.

این متخصص اپراتور هوش مصنوعی در پاسخ به این سئوال که چه ضرورتی دارد هوش مصنوعی به ادبیات کودک وارد شود؟ اظهار داشت: کودکان ایران به عنوان آینده‌سازان این مملکت باید به مجهز به پدیده‌های نوین در جهان باشند. به اعتقاد من با سرعت فزاینده هوش مصنوعی در دنیا، اگر تا دو سال آینده افراد در حوزه‌های مختلف مجهز به هوش مصنوعی نشوند، به معنای واقعی بی سواد خواهند بود. 

قربانی ادامه داد: این کتاب با تصاویر رنگارنگ داستانی علمی را به شکل سرگرم‌کننده، خلاقانه و جذاب برای کودکان توضیح می‌دهد. کتاب داستان رباتی را بیان می‌کند که پدر به پسرش هدیه می‌دهد و کودک با کمک آن می‌تواند کارها را انجام بدهند و توجه به این موضوع که کودک درک کند ربات‌ها می‌توانند به سوال‌های آنها پاسخ دهند خیلی مهم است.
وی در پاسخ به چرایی گران بودن قیمت کتاب گفت: قیمت‌گذاری ها به هیچ عنوان در اختیار من نبوده و توسط ناشر کارشناسی شده است که با ۴۰ درصد تخفیف عرضه می شود و بر اساس استاندار انتشار کتب دو زبانه قیمت‌گذرای شده است. ضمن اینکه عواید فروش این کتاب برای خرید نوشت‌افزار هزینه می‌شود.
لازم به توضیح است کتاب «باغچه جادویی روبی و رامتین» نوشته لیلا قربانی و تصویرگری مژگان حسینی در دو زبان فارسی و انگلیسی، منتشر شده است.
۲۴۳۵۷

خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا