فرهنگ و هنر

استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلمسازان هالیوودی استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی، کن برنز فیلمساز مستند سینمایی و تلویزیونی، میسی الیوت خواننده و کوئین لطیفه خواننده و بازیگر از جمله ۲۰ دریافت کننده مدال ملی هنر امسال هستند که هر سال به طور رسمی توسط رئیس جمهوری آمریکا اهدا می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این مدال در مراسمی که دوشنبه در کاخ سفید برگزار می شود، به آنها اهدا خواهد شد. بایدن همچنین ۱۹ مدال ملی علوم انسانی هم اهدا می‌کند که شامل آرون سورکین نمایشنامه و فیلمنامه نویس و جان میچم مورخ نیز خواهد بود.

مدال‌های هنری به افراد یا گروه‌هایی اهدا می‌شود که به دلیل کمک‌های برجسته‌شان به تعالی، رشد، حمایت و در دسترس بودن هنر در آمریکا شایسته تجلیل ویژه هستند.

در میان دریافت کنندگان سال ۲۰۲۲ هیچ فیلمسازی جای نداشت و اوا لانگوریا و ادینا منزل بازیگر تنها چهره‌های سینمایی این فهرست بودند. در سال ۲۰۲۱ فیلمساز جوآن شیگکاوا و بازیگران میندی کالینگ و جولیا لوییس دریفوس سینمایی‌های دریافت کننده مدال بودند.

جان وویت در سال ۲۰۱۹، مل بروکس و مورگان فریمن در سال ۲۰۱۵، سالی فیلد و استیون کینگ در سال ۲۰۱۴، جورج لوکاس در سال ۲۰۱۲، آل پاچینو در سال ۲۰۱۱، هارپر لی نویسنده و مریل استریپ در سال ۲۰۱۰، کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۹، استن لی و اولیویا دی هاویلند بازیگر فیلم «برباد رفته» در سال ۲۰۰۸ از برندگان این جایزه بوده‌اند که اولین بار سال ۱۹۸۵ اهدا شد.

۲۴۴۵۷

خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا