ارز دیجیتال

خودروی برقی با باتری ابدی؛ E-Cat آینده را متحول می‌کند

اکوایران: سیستم تولید برق شرکت لئوناردو موسوم به ‌E-Cat می‌تواند به خودروهای برقی یک باتری نامحدود ارائه دهد. این موضوع می‌تواند باعث تحول چشمگیر در آینده خودروهای برقی شود، بدون نگرانی از ظرفیت پیمایش پیش از خالی شدن باتری.

به گزارش اکویران، یک پیشرفت قابل توجه در خودروهای برقی در منطق لاتینا در ایتالیا، با یک خودروی رنو Twizy 80 مجهز به سیستم تولید برق «ای‌-کت» (E-Cat) که توسط شرکت لئوناردو توسعه یافته، به دست آمده است.

به نوشته اینترستینگ اینجینیرینگ، این موفقیت بهبود چشمگیری در چگالی انرژی باتری نشان داده که پس از شش ساعت کار مداوم از 62 درصد به 83 درصد افزایش یافت. سیستم E-Cat در حین رانندگی خودرو، شارژ مداوم به باتری ارائه می‌دهد و توانایی خود را در حفظ و افزایش عملکرد باتری در حین استفاده نشان می‌دهد.

سیستم تولید برق E-Cat یک راه‌حل منحصر به فرد ارائه می‌دهد که برق نامحدود و پایدار را بدون نیاز به سوخت یا تولید آلاینده‌ها تولید می‌کند. این سیستم با استفاده از میدان انرژی نقطه صفر کار می‌کند که یک منبع انرژی فراوان در سراسر جهان است. قسمت اصلی سیستم، سلول برق SKL NGU، می‌تواند به‌طور مداوم 10 وات برق جریان مستقیم را برای بیش از 10 سال تولید کند. چندین سلول برق NGU می‌توانند برای ایجاد ژنراتورهایی با ظرفیت‌های مختلف از خروجی‌های دارای وات پایین تا مگاوات‌های مقیاس بزرگ، مانند سلول‌های خورشیدی در یک سیستم پنل خورشیدی، ترکیب شوند.

ezgif.com-webp-to-jpg-converter (22)

رنو Twizy 80 مجهز به سیستم تولید برق «ای‌-کت»

در این آزمایش انجام‌شده، دو خودروی رنو Twizy 80 آزمایش شدند – یکی با سیستم E-Cat و دیگری به شکل عادی. پس از 2 ساعت و 20 دقیقه، باتری خودروی اصلاح‌نشده پس از طی کردن 45 مایل تخلیه شد. با این حال، خودروی مجهز به E-Cat به مدت شش ساعت به حرکت ادامه داد و 124 مایل را طی کرد، در حالیکه شارژ باتری آن به ۸۳ درصد افزایش یافته بود. این عملکرد قابل توجه توسط مایکو مارزوشی، کارشناس مستقل تأیید شده است.

ژنراتور برق E-Cat کاربردهای گسترده‌ای در منازل، مشاغل و صنایع دارد و راه‌حلی رقابتی با هزینه‌های اولیه پایین و بدون هزینه سوخت ارائه می‌دهد. این شرکت ادعا می‌کند که فناوری E-Cat می‌تواند به خودروهای برقی کمک کند تا به شکل نامحدود به مسیر خود ادامه دهند و گام بزرگی در جهت کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و پیشرفت در راه‌حل‌های انرژی پاک باشد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا