سلامت

بیش از چهار هزار نوزاد در زنجان غربالگری شنوایی شدند

بیش از چهار هزار نوزاد در زنجان غربالگری شنوایی شدند

بیش از چهار هزار نوزاد در زنجان غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: چهار هزار و ۷۳۷ نوزاد و یک هزار و ۵۱۲ کودک سه تا پنج ساله طی ۶ ماهه امسال از نظر سلامت شنوایی غربالگری شدند.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، روح اله خدابنده لو  با بیان اینکه کاشت حلزون به صورت رایگان برای کودکان زیر سه سال توسط دانشگاه علوم پزشکی و برای بالای سه سال توسط بهزیستی انجام می شود، افزود: طی ۶ ماهه اول امسال برای ۱۱۰ نفر سمعک و یک هزار و ۳۴۵ قطعه باتری برای ناشنوایان تهیه شده است.

وی اظهار داشت: خدمات بهزیستی به افراد کم‌شنوا و کم‌برخوردار به ارائه سمعک محدود نمی‌شود و ارزیابی شنوایی از قبیل ادیومتری، تمپانومتری و “ای بی آر” از جمله این خدمات هستند که در کنار تجویز سمعک و کاشت حلزون، گفتار درمانی و تربیت شنوایی، به کم شنوایان تحت پوشش و آموزشهای لازم به خانواده در مراکز دولتی و غیردولتی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی با یادآوری اینکه یکی از اهداف بهزیستی، تقویت سمن‌ها و بخش‌های غیردولتی است، گفت: خوشبختانه با تاسیس کانون ناشنوایان و فعالیت مرکز آموزشی کودک ناشنوا (کودکان زیر ۱۴ سال) فعالیت‌های ارزنده‌ای در زمینه رشد معلولان صورت گرفته است و در همین راستا، معلولان ناشنوای استان زنجان تاکنون توانسته‌اند افتخارات فراوانی در بخش‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی به ثبت برسانند.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان با توانمندسازی ناشنوایان تلاش دارد این قشر را برای حضور در جامعه آماده کند که در این راستا برنامه های مختلفی از قبیل پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان ناشنوا، تهیه وسایل کمک توانبخشی، حرفه آموزی و ارائه مشوق های حمایتی برای کارفرمایان در صورت به کارگیری فرد معلول در دستور فعالیت های خود دارد.

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا