اقتصاد و سرمایه

تنبلی مردهای آمریکا یا باخت اقتصاد به چین؟

در این گزارش آمده است؛

بیشتر مردان 25 تا 54 ساله در آمریکا که در سال های اولیه کاری خود قرار دارند، از نیروی کار کنار گذاشته می شوند.

بر اساس گزارش دفتر آمار کار آمریکا، نرخ بیکاری برای مردان شاغل در سنین اولیه 3.4 درصد در آگوست 2024 بود. این تعداد شامل کسانی می شود که بیکارند و به دنبال کار می روند.

اما حدود 10.5 درصد از مردان در سال‌های اولیه کاری یا حدودی 6.8 میلیون مرد در سراسر کشور، نه کار می‌کنند و نه به دنبال شغل هستند، در حالی که این رقم در سال 1954 تنها 2.5 درصد بود.

بیکاری در آمریکا

نیکلاس ابرشتات، اقتصاددان سیاسی در موسسه امریکن انترپرایز گفت: کاهش بلندمدت مشارکت نیروی کار توسط مردان ، نگرانی بزرگی برای جامعه، اقتصاد و سیستم سیاسی ما ایجاد می کند.

تحصیلات مهمترین شانس مردان در سنین بالا است که بتوانند همچنان در نیروی کار قرار بگیرند.

جف استرول، مدیر مرکز آموزش و نیروی کار در دانشگاه جورج تاون، گفت: «عدم تحصیل در دانشگاه تاثیر زیادی بر توانایی آنها برای ورود و ماندن در بازار کار وجود دارد.»

یک مطالعه توسط مرکز تحقیقات پیو نشان داد که مردانی که تحصیلات دانشگاهی ندارند با نرخ بیشتری نسبت به مردانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، نیروی کار را ترک می کنند. در عین حال، مردان جوان کمتری در دهه گذشته در کالج ثبت نام کرده اند. پس به این نتیجه می رسیم که افرادی که وارد بازار کار می شوند روز به روز کمتر شده است. 

به گفته کارول گراهام، کارشناس ارشد مطالعات اقتصادی در موسسه بروکینگز، «آنها قبلاً با تحصیلات دبیرستان فارغ التحصیل می شدند و مشاغل ثابت خوبی داشتند. اما به دلیل رشد فناوری و کمی به دلیل رقابت با چینی ها، شرکت‌های تولیدی زیادی بسته شدند و دیگر کارهای محلی مانند قدیم زیاد نیست.»

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا