ارز دیجیتال

گوگل احتمالا به میزان 10 درصد درآمد جهانی خود جریمه ‌می‌شود

اکوایران: شرکت گوگل در صورتی که نتواند نگرانی‌های اتحادیه اروپا در خصوص قوانین را برطرف کند، با جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش اکوایران، شرکت گوگل در مسیر حمله دوباره از سوی ناظران اتحادیه اروپا قرار گرفته است؛ موضوعی که می‌تواند راه را برای یک جریمه سنگین و دستور برای تغییر مدل کسب‌وکار این شرکت فراهم کند، مگر اینکه این غول آمریکایی اقدامات فوری انجام دهد و برای رقبا در امپراتوری جست‌وجوی وب گسترده خود، فرصت بیشتری برای رقابت فراهم کند.

به نوشته بلومبرگ، مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی یک جریمه رسمی علیه شرکت آلفابت هستند و براساس قانون بازارهای دیجیتال، این مقامات چگونگی نمایش مربوط به نتایج جست‌وجوی رقیبان گوگل در سرویس‌های مختلف جست‌وجو را هدف قرار داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به «گوگل فلایتس» و «گوگل هتلز» اشاره کرد.

این شرکت در صورتی که در تطبیق یافتن با قوانین شکست بخورد، ممکن است با جریمه‌هایی تا 10 درصدِ درآمد جهانی خود مواجه شود.

طبق گفته افرادی که به شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کردند، یافته‌های اولیه اتحادیه اروپا ممکن است قبل از پایان اکتبر منتشر شود. این افراد افزودند که این زمان‌بندی ممکن است با تغییر مقامات ارشد در کمیسیون اروپا تغییر کند و گوگل هنوز زمان دارد تا نگرانی‌های مقامات اتحادیه اروپا را جبران کند. تصمیم نهایی در این پرونده باید قبل از پایان مارس سال آینده اتخاذ شود.

وکلای شرکت گوگل در روزهای اخیر با مقامات کمیسیون اتحادیه اروپا در پشت درهای بسته دیدار کردند تا بتوانند نگرانی‌ آن‌ها درخصوص رعایت قوانین را کاهش دهند.

برای رفع بخشی از نگرانی‌های اتحادیه اروپا، گوگل پیشنهاد یک طراحی جدید در تب‌های جست‌وجوی خود را مطرح کرده است که به کاربران امکان دسترسی به پلتفرم‌های جایگزین جست‌وجوی وب یا تأمین‌کنندگان مستقیم مانند وب‌سایت هتل‌ها و خطوط هوایی را می‌دهد.

یک سخنگوی گوگل اعلام کرده این شرکت تلاش داشته نیازهای انواع مختلف وب‌سایت‌ها را متوازن کند، در حالیکه همچنان به انتخاب کاربران احترام می‌گذارد. قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا یک مجموعه بایدها و نبایدها را برای برخی از بزر‌گ‌ترین پلتفرم‌های فناوری جهان تعریف کرده است.

گوگل در مسیر پیوستن به اپل و متا پلتفرمز در مواجهه با شکایت‌های رسمی مرتبط با قانون بازارهای دیجیتال قرار دارد. اتحادیه اروپا در ماه ژوئن برای نخستین‌بار به قوانین فروشگاه‌های اپل حمله کرد و سپس در مورد مدل اشتراک مِتا برای خدمات بدون تبلیغ در اینستاگرام و فیس‌بوک هشدار داد. همچنین طی این هفته، اپل تحت فشار قرار گرفت تا تغییراتی در سیستم عامل آیفون خود ایجاد کند تا با قوانین اتحادیه اروپا هماهنگ شود.

 

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا