ورزشی

چرا جوئل کوجو با ذوب آهن توافق کرد اما به ایران نیامد؟ / مشکل بزرگ مهاجم مدنظر استقلال فاش شد!

جوئل کوجو مهاجم مدنظر استقلال پیش از این با ذوب آهن به توافق کامل رسیده بود اما یک مشکل بزرگ مانع حضور او در این تیم شد.

به گزارش خبرورزشی، تقریبا تمام رسانه‌ها از جوئل کوجو به عنوان بازیکن جدید استقلال یاد کردند. گویا مهاجم تیم ملی قرقیزستان با آبی‌های تهران به توافق کامل رسیده و این احتمال وجود دارد در ساعات پایانی نقل و انتقالات -اگر لیست تیم اجازه بدهد- به پایتخت ایران سفر کند. با این وجود کوجو هنوز نیامده یک حاشیه بزرگ را به وجود آورده و آن، وضعیت خانوادگی این بازیکن است.

این مهاجم ۲۶ ساله که اصالتی غنایی دارد، آمار خوبی در تیم ملی قرقیزستان به جای گذاشته اما شاید برخی مسائل مانع حضور او در ایران شود. ماجرا از این قرار است که کوجو پس از بازی مقدماتی جام جهانی مقابل ایران که چند هفته قبل در فولادشهر اصفهان برگزار شد، مورد توجه مسوولان باشگاه ذوب آهن قرار گرفت و مدیران باشگاه پس از هماهنگی با این بازیکن، برای مذاکره نهایی به هتل محل اقامت قرقیزستان رفتند.

طرفین خیلی سریع به توافق اولیه می‌رسند و درخواست مالی کوجو هم کاملا شفاف به مدیران گاندوها اعلام می‌شود؛ دستمزد خالص سالانه ۱۶۰ هزار دلار… رقمی که فاصله چشمگیری دارد با ۴۰۰ هزار دلاری که گفته می‌شود استقلالی‌ها با او تمام کرده‌اند.

در همین راستا مدیران ذوب آهن قراردادی ۱۸۰ هزار دلاری که شامل مالیات و پاداش‌ها هم می‌شد، برای کوجو ارسال کردند و توافق نهایی صورت گرفت این بازیکن ۱۷۰ هزار دلار قراردادش باشد و ده هزار دلار هم بونوس قابل وصول در قراردادش گنجانده شود اما تحقیق پایانی اصفهانی‌ها، همه چیز را ملغی کرد. گویا مدیران باشگاه در استعلام‌های پایانی متوجه شدند کوجو، یهودی است و بعضی از اعضای خانواده‌اش هم در اسراییل ساکن هستند. موردی که به هیچ عنوان در کشور ما پذیرفتنی نیست و به همین دلیل ذوبی‌ها بعد از متوجه شدن این موضوع، از مهاجم تیم ملی قرقیزستان عذرخواهی کرده و به سراغ گزینه‌های دیگر رفتند.

حال استقلالی‌ها در حالی مدعی توافق با کوجو هستند که قاعدتا باید بدانند او این مشکل بزرگ را داشته و احتمال اینکه نتواند در ایران فعالیت کند، وجود دارد! البته ساعاتی پیش در فضای مجازی اشاره های غیرمستقیم به مشکل این بازیکن شده بود و نوشته بودند مهاجم مدنظر استقلال مشکل سیاسی دارد!

شاید بد نباشد مدیران باشگاه استقلال قبل از عقد قرارداد با این مهاجم، از مدیران باشگاه ذوب آهن استعلام بگیرند. در این صورت نه پول اضافی به بازیکنی می دهند که راضی بود با ۱۶۰ هزار دلار درایفتی خالص به ایران بیاید و نه در صورت حقیقت داشتن ماجرای یهودی بودن و اقامت برخی اعضای خانواده اش در سرزمین های اشغالی و رژیم صهیونیستی، گرفتار مشکلات بعدی می شوند.

منبع خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا