ارز دیجیتال

ظهور پلتفرم‌های آنلاین بیمه و تاثیر آن روی بازار

پلتفرم‌های دیجیتال بیمه، ساختارهای فناوری هستند که بیمه‌گران بر مبنای آن‌ها عملیات کسب‌و‌کار خود را انجام می‌دهند اما این پلتفرم‌ها با چالش‌هایی نیز مواجه هستند.

اکوسیستم‌های مختلف در زمینه بیمه و خدمات مرتبط وجود دارند که این اکوسیستم‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که هم‌افزایی و همکاری بین بازیگران مختلف را تسهیل کنند. همچنین، مشکلات و چالش‌های موجود در صنعت بیمه، از جمله عدم تمایل مردم به خرید بیمه‌های غیر اجباری و نیاز به تغییر در رویکرد رگولاتوری نیز از مسائل مهم صنعت بیمه است.

از طرفی نظارت صحیح و متعادل بیمه مرکزی بر بازار بیمه نیز ضروری است که این نظارت نباید به مداخله‌گری منجر شود، بلکه باید تسهیل‌گر باشد. همچنین، اهمیت داده‌ها و اطلاعات در توسعه صنعت بیمه و جذب سرمایه‌گذاران نیز از نکات مهمی است که فعالان این حوزه خواستار بهبود زیرساخت‌ها و قوانین برای تسهیل فعالیت‌های کسب‌و‌کار در این حوزه هستند. فعالان بر لزوم همکاری و مشارکت بین نهادهای مختلف و بازیگران صنعت بیمه و خواستار ایجاد فضایی برای حل مسائل درون‌صنعتی به جای ارجاع به نهادهای بیرونی نیز هستند.

کارشناسان این حوزه در پنلی که با عنوان «ظهور و حضور پلتفرم‌های آنلاین بیمه و تاثیر آن روی بازار و نقش رگولاتوری در توسعه و کنترل این پلتفرم‌ها» در غرفه دنیای اقتصاد برگزار شد، به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

 

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا