اقتصاد و سرمایه

۵۶۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

۵۶۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۸۰ درصد بازار به عبارتی ۶۵۲ نماد در بازه منفی به کار خود پایان دادند.

به گزارش اقتصاد100، محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش بیش از ۱۴ هزار واحدی در تراز ۲ میلیون و ۶۱ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی در سطح ۶۶۹ هزار و ۶۷۳ واحدی قرار گرفت تا شاهد یک روز منفی دیگر در بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: ارزش معاملات امروز بازار حدود ۲ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان با حجم معاملاتی ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شده است همچنین در جریان معاملات امروز ۵۶۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شده است.

غفوری همچنین افزود: امروز ۸۰ درصد بازار به عبارتی ۶۵۲ نماد در بازه منفی و تنها ۲۰ درصد بازار یعنی ۸۰ نماد در محدوده مثبت به کار خود پایان دادند همچنین امروز ۲۶ خرداد بیشترین میزان ورود نقدینگی حقیقی‌ها را صنعت قند و شکر به خود اختصاص داد و بیشترین میزان خروج نقدینگی هم متعلق به گروه بانکی بود.

او می‌گوید: در کل شاهد یک رهاشدگی مطلق در بازار هستیم و سهامداران با یک بی‌اعتمادی و ناامیدی از بازار خارج می‌شوند وضعیتی که اصلا برای اقتصاد کشور مناسب نیست و در کل دماسنج اقتصاد مدتی است که شرایط مساعدی را ندارد و حمایت عملی از آن نمی‌شود.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا