سلامت

کمبود این ۳ ویتامین عامل خشکی پوست است

کمبود این ۳ ویتامین عامل خشکی پوست است

کمبود این ۳ ویتامین عامل خشکی پوست است

عوامل مختلفی از کم‌آبی بدن گرفته تا تغییرات فصلی و آب و هوا می‌تواند باعث خشکی و ترک خوردن پوست شود. اگر اغلب از این عارضه رنج می‌برید، یکی از بهترین روش‌ها برای درمان، بهبود رژیم غذایی است، زیرا رژیم غذایی غنی از مواد مغذی به طور قابل توجهی برای پوست مفید است.

به گزارش خبرآنلاین، ۳ ویتامین اصلی که در حفظ سلامت پوست و مقابله با خشکی نقش دارند، عبارتند از:

ویتامین C

ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، به ترمیم آسیب‌های پوستی کمک می‌کند. ویتامین C در طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، از جمله: پرتقال، کیوی، لیمو، گریپ فروت، گوجه فرنگی، توت فرنگی، کلم بروکلی، گل کلم، فلفل دلمه‌ای و … .

ویتامین D

ویتامین D نقش مهمی در حفظ یکپارچگی سد طبیعی پوست دارد که به عنوان اولین خط دفاعی در برابر باکتری‌های مضر عمل می‌کند. اگر ویتامین D کافی دریافت نکنید، پوست شما دیر یا زود ممکن است دچار اگزما یا پسوریازیس شود که هر دو با خشکی پوست مرتبط هستند. ویتامین D همچنین به تنظیم سطح رطوبت پوست کمک می‌کند. کمبود ویتامین D بسیار رایج است. معمولا ما بیشتر ویتامین D مورد نیاز بدن را از نور خورشید دریافت می‌کنیم. کسانی که مبتلا به کمبود ویتامین D هستند، اغلب با خشکی مزمن پوست، دست و پنجه نرم می‌کنند؛ توصیه می‌شود این افراد تحت نظر پزشک به مصرف مکمل‌های این ویتامین روی بیاورند.

ویتامین E

اگر می‌خواهید پوستی سالم و سرشار از رطوبت داشته باشید، دریافت ویتامین E کافی ضروری است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و علاوه بر اینکه به طور گسترده به عنوان مکمل در دسترس است، معمولاً در خوراکی‌هایی مانند: تخمه آفتابگردان، بادام زمینی، کدو تنبل، فلفل دلمه‌ای قرمز، بادام و روغن جوانه گندم نیز یافت می‌شود. ویتامین E با جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از UV، به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید کمک می‌کند. این ویتامین در درمان آفتاب سوختگی نیز نقش دارد.

منبع: theindependentpharmacy

۴۷۲۳۲

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا