فرهنگ و هنر

کشف چیزهای عجیب و باورنکردنی در کالبد شکافی افراد مشهور مرده/عکس

به گزارش خبرگزاری تیترچی، مرگ همیشه یک اتفاق غم انگیز است، به خصوص زمانی که برای یک فرد شناخته شده اتفاق می افتد.

به گزارش روزیاتو، اگرچه بسیاری از سلبریتی ها سرنوشت غم انگیزی داشته اند، اما پس از مرگ آنها حقایق شگفت انگیزی در مورد مرگ آنها فاش شده است.

امی واینهاوس

این خواننده بریتانیایی در سال 2011 در سن 27 سالگی درگذشت.جسد بی جان او در رختخوابش با چندین بطری ودکا در نزدیکی خود کشف شد.

در طی کالبد شکافی واینهاوس مشخص شد که وی در هر 100 میلی لیتر خون 416 میلی گرم الکل دارد. در ضمن 350 میلی گرم الکل برای ایجاد مشکلات تنفسی کافی است. نتیجه کالبد شکافی وی این بود که علت اصلی مرگ این خواننده سرشناس مصرف زیاد مشروبات الکلی بوده است.

لیزا ماری پریسلی (دختر الویس پریسلی)

کشف چیزهای عجیب در کالبد شکافی افراد مشهور مرده

لیزا ماری پریسلی در سال 2023 در سن 54 سالگی درگذشت. مرگ نابهنگام او جهان را شوکه کرد و گزارش های اولیه حاکی از آن بود که وی در خانه خود دچار حمله قلبی شده است. این به گمانه زنی هایی منجر شد که این موضوع مربوط به مرگ پدر مشهور او الویس پریسلی است که او نیز از بیماری قلبی رنج می برد. با این حال، علت دقیق مرگ لیزا ماری تا 7 ماه بعد فاش نشد. کالبد شکافی نشان داد که او بر اثر انسداد نسبی روده فوت کرده است. عوارض یک جراحی کاهش وزن قبلی منجر به تشکیل بافت اسکار در روده کوچک لیزا ماری شده بود که باعث انسداد شد. انسداد روده در صورت عدم درمان می تواند منجر به بافت نکروزه یا سوراخ شدن و در نهایت مرگ شود.

لیزا ماری پریسلی صبح روز حادثه دچار حمله قلبی شد و سپس بر اثر سکته قلبی ناشی از انسداد روده درگذشت. لیزا ماری با وجود انتقال سریع به بیمارستان، چند ساعت بعد درگذشت. نتایج آزمایشات سم شناسی حاکی از وجود مسکن اکسی کدون در مقادیر استاندارد و درمانی و همچنین وجود داروی ضد روان پریشی کوتیاپین در خون وی بود. البته تاکید شد که این مواد نقشی در مرگ لیزا ماری نداشته است. پزشک قانونی به این نتیجه رسیده بود که لیزا ماری پریسلی به مرگ طبیعی درگذشت.

رابین ویلیامز

کشف چیزهای عجیب در کالبد شکافی افراد مشهور مرده

این بازیگر و کمدین سرشناس در سال 2014 در سن 63 سالگی درگذشت.او مدت ها با مشکلات روحی دست و پنجه نرم می کرد و همچنین تشخیص داده شد که به بیماری پارکینسون مبتلا شده است.

ویلیامز بر اثر خفگی درگذشت و داروهای ضد افسردگی و داروهای پارکینسون در خون او یافت شد. با این حال، کالبد شکافی او نشان داد که این بازیگر مشهور از بیماری پارکینسون رنج نمی برد، بلکه از زوال عقل با اجسام لوی رنج می برد، بیماری که اغلب به دلیل علائم مشابه با پارکینسون اشتباه گرفته می شود.

پل واکر

کشف چیزهای عجیب در کالبد شکافی افراد مشهور مرده

بازیگر فیلم های «سریع و خشمگین» در سال 1392 بر اثر سانحه رانندگی شدید در سن 40 سالگی درگذشت و در زمان حادثه سوار بر خودروی پورشه کاررا GT بود.

بر اساس اظهارات پزشکی قانونی، جسد واکر در حالت دفاعی موسوم به “وضعیت بوکس” کشف شد که نشان می‌دهد واکر هنگام مرگ دستان خود را برای محافظت از سر و صورتش بالا برده است. علت مرگ وی “ترکیبی از جراحات ضربه ای و سوختگی” اعلام شد.

کری فیشر

کشف چیزهای عجیب در کالبد شکافی افراد مشهور مرده

کری فیشر که بیشتر برای بازی در نقش پرنسس لیا در سه گانه اصلی جنگ ستارگان شهرت داشت، در سال 2016 در 60 سالگی درگذشت.

او در حین پرواز دچار حمله قلبی شد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. با این حال، طولی نکشید که فیشر مرد. علت رسمی مرگ او آپنه خواب بود. اما آزمایشات سم شناسی ترکیبی از داروهای مختلف از جمله الکل، متادون، کوکائین، اکستازی و آرام بخش ها را در خون وی نشان داد.

بریتانی مورفی

کشف چیزهای عجیب در کالبد شکافی افراد مشهور مرده

بریتانی مورفی با بازی در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 به شهرت رسید. او در سال 2009 در سن 32 سالگی بر اثر بیماری قابل درمان: ذات الریه درگذشت.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی، کم خونی مورفی که ناشی از خونریزی قاعدگی بود، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن او و مبارزه با این عفونت ویروسی برای او شد. پس از مرگ مورفی، پدرش درخواست یک گزارش سم شناسی کرد که در آن مقادیر زیادی فلزات سنگین در خون او مشاهده شد و این احتمال را افزایش داد که مورفی بر اثر مسمومیت مرده است. با این حال، این احتمال توسط یک سم شناس برجسته رد شد.

دفتر سلامت

کشف چیزهای عجیب در کالبد شکافی افراد مشهور مرده

هیث لجر در سال 2008 در سن 28 سالگی درگذشت.

کالبد شکافی لجر نشان داد که علت مرگ مصرف بیش از حد تصادفی ترکیبی از داروهای تجویزی بوده است. بر اساس گزارش پزشکی قانونی، لجر بر اثر «مسمومیت شدید با ترکیب اکسی کدون، هیدروکودون، دیازپام، تمازپام، آلپرازولام و داکسیلامین» جان باخت.

جکسون

کشف چیزهای عجیب در کالبد شکافی افراد مشهور مرده

خبر درگذشت «سلطان پاپ» در سال 2009 جهان را شوکه کرد. او هنگام مرگ 50 سال داشت.

علت مرگ مایکل جکسون دوز کشنده پروپوفول (بیهوشی قوی) بود که توسط پزشکش، کنراد موری، تجویز شد. او بعداً به این دلیل به قتل غیرعمد مجرم شناخته شد. علاوه بر پروپوفول، داروهای دیگری مانند میدازولام، دیازپام، لیدوکائین و افدرین در خون جکسون یافت شد. کالبد شکافی جکسون همچنین نشان داد که هیچ مشکل آناتومیکی که باعث مرگ او شده باشد وجود نداشته است.

براندون لی (پسر بروس لی)

کشف چیزهای عجیب در کالبد شکافی افراد مشهور مرده

براندون لی در سال 1994 در سن 28 سالگی بر اثر اصابت گلوله در هنگام ساخت فیلم “کلاغ” درگذشت.

245245

یک گلوله کالیبر 44 در داخل ستون فقرات وی کشف شد. قرار بود از این اسلحه برای یک صحنه کلوزآپ استفاده شود اما متاسفانه به درستی تنظیم نشده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا