چه شرکتی بر بازار BNPLها «مسلط» است؟
چند وقتی است که یک دعوای حقوقی بزرگان صنعت BNPL یا «الان بخر بعدا پرداخت کن» ایران را رو در روی هم قرار داده.
«دیجیپی» و «از کی وام» شکایت خودشان از «اسنپپی» را به شورای رقابت بردند و معتقد هستند که اسنپپی در وضعیت تسلط بر بازار قرار گرفته و مانع رشد رقبا در این بازار شده است.
هر چند که حکم شورای رقابت به نفع «دیجیپی» و «از کی وام» بوده اما اسنپپی با صدور بیانیهای اعلام کرده که تصمیم اخیر شورای رقابت با واقعیتهای بازار خرید اعتباری در تعارض بوده و به این حکم اعتراض خواهد کرد.
ماجرا دقیقا چیست و چرا بزرگان صنعت BNPL ایران وارد این دعوای حقوقی شدند و حق با کدام طرف ماجراست؟
بازار داغ فروش نسیه در ایران
حتما شما هم در سالهای اخیر در سطح شهر تبلیغات زیادی را دیدید که نوشتهاند «الان بخر، بعدا پرداخت کن». این تبلیغات، مدل پیشرفته و مدرن خرید نسیه است که بیش از یک دهه است که در دنیا محبوب شده و طرفداران زیادی پیدا کرده.
منبع اکو ایران