سلامت

چهار ماده غذایی ارزان و سالم برای سفر

در سفر، تهیه غذا بسیار سخت است و احتمال اینکه در نهایت با مواد غذایی ناسالم مواجه شوید، بیشتر است. اما می توانیم با چند تنقلات خوشمزه و سالم روزهای سفر را با خیال راحت سپری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیترچی، قبل از سفر کمی وقت بگذارید و برای روزهایی که در سفر هستید غذاهای سالم تهیه کنید. از جمله این غذاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میوه های تازه و خشک

میوه ها نه تنها مغذی هستند، بلکه به راحتی قابل حمل و نقل هستند. در طول سفر مصرف غذاهای آبرسان و پر فیبر مانند میوه های تازه از یبوست ناشی از کم تحرکی جلوگیری می کند. میوه های خشک علاوه بر مغذی بودن، دیر فاسد می شوند و شیرینی دلچسب و البته سالمی دارند.

سبزیجات آماده (تازه یا بخارپز)

سبزیجات از قبل شسته شده، تازه یا بخارپز شده، بهترین غذای اصلی سفر هستند. از جمله این سبزیجات می توان به هویج، کلم بروکلی، نخود پخته یا ذرت برشته اشاره کرد. این سبزیجات با فیبر بالا گرسنگی شما را متوقف می کنند و بسیار سالم تر از انواع شکلات ها و شیرینی ها هستند.

نیش انرژی

لقمه های انرژی که به آن توپ های انرژی نیز می گویند، نیش هایی هستند که از مواد سالمی مانند دانه ها و میوه های خشک تهیه می شوند. اگرچه این لقمه ها کوچک هستند، اما بسیار مغذی و پر کالری هستند. این لقمه ها را می توانید خودتان در خانه با موادی مانند کره بادام، پودر کاکائو و خرما درست کنید.

غذاهای پروتئینی

یکی دیگر از مواد غذایی که در سفر مفید است و می تواند از گرسنگی جلوگیری کند پنیر است. این ماده حاوی مقدار مناسبی پروتئین و کالری است که به شما انرژی و قدرت می دهد. البته پنیر کم چرب مناسب تر است. همچنین اگر به لاکتوز حساسیت دارید، از پنیر بدون لاکتوز استفاده کنید.

از دیگر غذاهای پروتئینی می توان به تخم مرغ اشاره کرد. این غذا منبع خوبی از پروتئین و همچنین آنتی اکسیدان است که نه تنها سلامت بدن شما را افزایش می دهد، بلکه به سرعت گرسنگی شما را نیز برطرف می کند.

از دیگر غذاهایی که برای سفر مناسب است می توان به ماست، شیره انگور و خرما، ارده، شکلات تلخ و بادام اشاره کرد.

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا