اقتصاد و سرمایه

پرداخت هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان برخط می شود

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در راستای پیگیری مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت:تلاش می‌کنیم تا بازنشسته بیمه تکمیلی، هزینه‌ای در محل درمان پرداخت نکند تا بعداً خود به دنبال گرفتن آن باشد.

مصطفی سالاری سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در دیدار با مسئولان کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی که در راستای پیگیری مطالبات بازنشستگان معزز سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد؛ بر پیگیری ویژه موضوع متناسب‌سازی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان تأکید کرد و گفت: از اولین روزهای حضورم در سازمان، برای بررسی منابع و مصارف و امکان‌سنجی برای پرداخت متناسب‌سازی، جلسات متعددی برگزار شد.

سالاری با بیان اینکه تغییرات در هرم جمعیتی باعث شده تا شیب بازنشستگی نسبت به قبل افزایش یابد، گفت: حدود سه سال پیش، حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته داشتیم و الان این رقم به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. بخشی از این افزایش شدید در آمار بازنشستگی ریشه در قوانین و مقرراتی دارد که بر اساس آن گاهی افراد می‌توانند در سنین زیر چهل سالگی بازنشسته شوند. چنین چالش‌هایی در تأمین اجتماعی وجود دارد و انتظار است که بازنشستگان در حل این مشکلات به ما کمک کنند، زیرا این سازمان به بیمه شده‌ها و بازنشستگان تعلق دارد و بین النسلی است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا