وب گردی

نکات خرید پرده که قبل از خرید باید بدانید

پرده ها تاثیر بسزایی در ظاهر خانه دارند. به جای خرید مبلمان جدید یا ایجاد تغییرات گران قیمت، مدرن سازی و به روز کردن پرده ها راهی موثر برای دستیابی به ظاهر مطلوب و کنترل هزینه ها است. قبل از انتخاب سبک و رنگ پرده، نکات مهمی وجود دارد که در هنگام خرید پرده باید به آنها توجه کرد. در ادامه به بررسی نکات خرید پرده می پردازیم.

بررسی نکات خرید پرده

اولین قدم در انتخاب پرده های مناسب برای اتاق نشیمن و اتاق های دیگر، بررسی نیازهای اتاق است. بسیاری از صاحبان خانه‌ها، پرده‌ها، پرده‌ها، پرده‌ها و سایه‌ها را انتخاب می‌کنند بدون اینکه تفاوت آن‌ها را بدانند، که می‌تواند بر میزان نور طبیعی اتاق تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین، قبل از انتخاب پرده و پرده، لازم است تفاوت این دو نوع پرده را بدانید. پرده ها از پارچه های سبک ساخته شده اند و به میله پرده آویزان می شوند. این نوع پرده ها بیشتر برای ایجاد حریم خصوصی استفاده می شوند و برای اتاق نشیمن ایده آل هستند. با این حال، پرده ها از مواد ضخیم تری ساخته شده اند که نور خورشید را مسدود می کنند و برای اتاق خواب مناسب هستند. قیمت پرده کتان در ابعاد 140cm x 280cm حدود 1500000 تومان می باشد.

انتخاب پرده با پارچه مناسب

یکی از نکات خرید پرده، انتخاب پارچه مناسب است. پارچه ای که انتخاب می کنید تاثیر زیادی در طراحی اتاق دارد. از پارچه های توری سبک گرفته تا کتانی های نازک، پارچه های بروکات متوسط ​​و مخمل های سنگین، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. دو عامل مهم در انتخاب پارچه عبارتند از میزان نوری که می خواهید وارد اتاق شود و حس و دکوراسیون اتاق. به عنوان مثال، پارچه های سنگین بیشتر برای اتاق های سنتی مناسب هستند، در حالی که پارچه های نازک برای اتاق های مینیمالیستی بهتر عمل می کنند.

پرده

هر پارچه به روشی متفاوت از دیگری تا می‌شود و آویزان می‌شود، بنابراین هنگام انتخاب طرح پرده برای خانه باید به این نکته توجه کرد.

رنگ پرده را انتخاب کنید

رنگ پرده یکی دیگر از نکات خرید پرده است که باید با دیگر دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد. می توانید پرده هایی را انتخاب کنید که با دکور مطابقت داشته باشند یا در تضاد باشند. اگر می خواهید پرده ها توجه بیشتری را به خود جلب کنند، رنگی را انتخاب کنید که با مبلمان و دیوارها متضاد باشد.

برای اتاق هایی با سبک های صنعتی، پرده های خاکستری به خوبی با فضاهای مدرن هماهنگی دارند. در اتاق های کوچک، پرده های تک رنگ روشن می توانند فضا را بزرگتر نشان دهند. پرده های شفاف از کف تا سقف نیز حس فضا و هوا را در اتاق ایجاد می کنند. برای ایجاد ظاهری سلطنتی، پرده های والنس انتخاب مناسبی خواهند بود. اگر پرده ها همرنگ دیوار باشند ظاهری ساده و مینیمال ایجاد می شود. برای اتاق کودکان پرده های رنگارنگ می توانند فضایی شاد و پرانرژی ایجاد کنند.

بین طرح های چاپی و ساده انتخاب کنید

قبل از انتخاب پرده، باید تصمیم بگیرید که ساده باشد یا چاپ شده. اگر سایر اجزای نرم دکوراسیون اتاق ساده باشند، پرده های طرح دار انتخاب خوبی خواهند بود و بالعکس. طرح های چاپ شده وزن بصری بیشتری به فضا اضافه می کنند، بنابراین ترکیب آنها با مبلمان ساده و لوازم چاپی مانند کوسن و فرش انتخاب هوشمندانه ای است.

انتخاب طول مناسب پرده ها

یکی از نکات خرید پرده این است که بدانید پرده هایی که به زمین می رسند به صورت بصری ارتفاع اتاق را افزایش می دهند. اگر به دنبال ظاهری دراماتیک هستید، می توانید پرده ای را انتخاب کنید که چند اینچ بلندتر باشد تا روی زمین بیفتد. برای اتاق هایی که کودکان در آن حضور دارند، بهتر است پرده هایی را انتخاب کنید که چند سانتی متر بالاتر از زمین قرار دارند.

عرض پرده ها را اندازه بگیرید

عرض پرده ها نیز مهم است. عرض ایده آل پرده ها باید دو یا دو و نیم برابر عرض قاب پنجره یا در باشد. این به پرده ها کمک می کند تا در هنگام عقب نشینی به طرز جذابی جمع شوند.

انتخاب دکوراسیون و لوازم جانبی مناسب

می توانید پرده ها را با تزیینات مختلف زیباتر کنید یا آن ها را ساده نگه دارید. از نوارها و پرده های تزئینی گرفته تا نرده های تزئینی که در بالای پرده ها نصب می شوند، گزینه های زیادی برای تزئین پرده ها وجود دارد. پرده، پارچه چین دار که روی پرده قرار گرفته است، راهی عالی برای تزئین اتاق است. پس در هنگام انتخاب به این مورد از نکات خرید پرده توجه کنید.

توجه به تراکم و تعداد نخ ها

تراکم پرده یکی از نکات خرید پرده است که اهمیت زیادی دارد. پرده هایی با تراکم کم به خوبی نور خورشید را مسدود نمی کنند و بیشتر شفاف هستند. این نوع پرده ها اغلب همراه با پرده های سنگین تر برای حفظ حریم خصوصی استفاده می شوند.

انتخاب پارچه ها با توجه به نیازهای نگهداری

یکی از نکات خرید پرده توجه به راحتی و هزینه نگهداری آن است. پارچه و جنس پرده تعیین می کند که چگونه و هر چند وقت یک بار باید آن را تمیز کنید. در حالی که همه پرده ها باید هر سه تا شش ماه یک بار شسته شوند، برخی از پارچه ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند و برخی دیگر را می توان با ماشین شست.

  • پارچه های کم هزینه: اگر به دنبال پرده هایی هستید که فقط دو بار در سال نیاز به شستشو دارند، پارچه های کتانی یا مصنوعی را انتخاب کنید. این پرده ها را می توان در صورت بدون آستر بودن، با ماشین شست. پرده های آستردار را می توان با دست شست. این پارچه ها برای کسانی که آلرژی به گرد و غبار دارند یا کودک و حیوان خانگی در خانه دارند، گزینه ای مناسب هستند.

  • پارچه های پرهزینه: هر پرده ای که پلیسه یا والان دارد، باید بدون توجه به جنس پارچه، خشک شویی شود. با این حال، پرده های پشمی، ابریشمی و نازک باید برای حفظ رنگ و شکل شان، خشک شویی یا با دست در آب سرد شسته شوند.

نصب پرده ها

نصب پرده ساده و شیک

نوع نصب پرده ها به زیبایی و سبک اتاق بستگی دارد. پس از اینکه یاد گرفتید چگونه پرده های مناسب برای اتاق نشیمن و دیگر اتاق ها را انتخاب کنید، نوبت به نصب آن ها می رسد. روش های مختلفی برای نصب پرده ها وجود دارد، مانند استفاده از ریل پرده، حلقه های پرده، پانچ، مدل سربند یا پلیسه مدادی. سبکی که انتخاب می کنید باید با دکوراسیون و زیبایی اتاق هماهنگ باشد. پس به این نکته از نکات خرید پرده هم توجه داشته باشید.

خرید انواع پرده، تابلو و کاغذ دیواری از فروشگاه منزل

انتخاب پرده مناسب می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و کارایی فضای خانه داشته باشد. با رعایت نکات مهمی که در این مقاله مطرح شد، می توانید پرده ای متناسب با نیازهای خود پیدا کنید. اگر به دنبال خرید پرده، تابلو، پوستر دیواری و کاغذ دیواری با ارزان ترین قیمت هستید، فروشگاه منزل Manzel بهترین انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا