سلامت

مهم ترین دلایل شلوغی اورژانس بیمارستان ها/ افزایش مسمومیت های غذایی

علیرضا زالیاز بخش های مختلف بیمارستان های مهدیه، لقمان حکیم و شهدای آنوهم بازدید و نحوه خدمت رسانی را مورد ارزیابی قرار داد. سانی در ایام نوروز به مددجویان و بیماران پرداخت می کرد.

در این بازدید شبانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن حضور در بخش های مختلف از جمله اورژانس، دیالیز، داروخانه، درمانگاه، پذیرش و … از نزدیک با بیماران بستری به گفتگو پرداخت. ما میرویم پرداخت و ضمن تبریک سال جدید برای ایشان آرزوی بهبودی عاجل کرد.

زالی وی در این بازدیدها فرا رسیدن نوروز 1403 را به همکاران و پرسنل بیمارستان ها تبریک گفت و از زحمات و تلاش های آنان در خدمت رسانی به بیماران و مراجعین قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بازدیدهای نوروزی از مراکز بهداشتی و درمانی گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته توانستیم برای خسته نباشید از بیمارستان ها و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه بازدید کنیم. خدا قوت از همکاران زحمتکشی که حتی در ایام تعطیل به مردم خدمات ارائه می کنند سر بزنیم.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده تاکنون همکارانی در بخش های مختلف درمانی، بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت که به ارائه خدمات شبانه روزی مشغول هستند، تمام تلاش خود را انجام دادند.

مطابق با زالیعلیرغم همه سختی ها، همکاران به دلیل وجدان کاری و شأن حرفه ای بالا با هدف رفع آلام بیماران و مراجعین در مراکز حضور دارند.

وی افزود: بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ایام تعطیل به دلیل ارجاعی بودن ازدحام بیشتری برخوردار بوده و حجم بیشتری از بیماران را می پذیرند به همین دلیل اکثر اورژانس های بیمارستان تا کنون بسیار شلوغ بوده اند.

زالی وی بیان کرد: از سوی دیگر بسیاری از بیمارانی که به اورژانس مراجعه می کنند اکثراً با عوارض خاص درمان مواجه هستند که سختی های خاص خود را دارد که البته همکاران تلاش می کنند خدماتی با استاندارد و کیفیت مناسب ارائه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بخش بسیار مهمی از اورژانس علاوه بر بیماران تصادفی، بیماران دارای عوارض قلبی، مشکلات مغزی و بروز سکته های قلبی و مغزی هستند. به خصوص در اورژانس اطفال اکثر مراجعین با مشکلات تنفسی با بیماری های زمینه ای حضور داشتند.

وی ادامه داد: مراکز جامع سلامت نیز به صورت شبانه روزی میزبان شهروندان است. علاوه بر این خدمات، فعالیت های روتین بهداشتی مانند واکسیناسیون، ارائه خدمات به مادران باردار و خدمات اولیه و ضروری در مراکز بهداشتی درمانی در حال انجام است.

مطابق با زالیدر بررسی های اخیر در شهرستان ورامین، تلاش همکاران در زمینه غربالگری کم کاری تیروئید در نوزادان قابل توجه بوده و در خوردن تقدیر بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته در مراکز به افراد مبتلا به حیوان گزیدگی خدمات ارائه شد و با توجه به فعالیت شبانه روزی مراکز، حجم قابل توجهی از مراجعات صورت گرفت. ساخته شده به ویژه در مرکز بهداشت شمیرانات.

وی خاطرنشان کرد: این روزها مسمومیت های غذایی به دلیل مصرف انبوه و رعایت نکردن استانداردها در تهیه و نگهداری مواد غذایی بیشتر دیده می شود. برنامه ها مشغول بازدید از مراکز هستند. این دو رشته جزو تیم های فعال حوزه سلامت دانشگاه هستند و امسال از ابتدای سال برنامه فشرده ای داشتند.

زالی وی بیان کرد: بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی در طول شبانه روز ادامه خواهد داشت و در تلاش هستیم ضمن حضور در مراکز به همکاران خود کمک کنیم. خدا قوت فرض کنید همچنین هدف اصلی از این بازدیدها رفع نواقص خدماتی خواهد بود.

وی در پایان گفت: علاوه بر بازدیدهای رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه دانشگاه نیز طبق برنامه بازدیدهای دوره ای خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، ناصر خرمی مدیر حراست، مژگان کریمی مدیر روابط عمومی و فضل هاشمی معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این بازدیدها حضور داشتند.

منبع مهر نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا