ارز دیجیتال

مدل کسب‌وکار اپلیکیشن زبان‌آموزی دولینگو چیست؟

اپلیکیشن دولینگو چطور بدون دریافت پول از عمده کاربرانش، به درآمدزایی رسیده است؟ در ویدیوی بالا تلاش شده به این پرسش، پاسخ داده شود.

به گزارش اکوایران، اپلیکیشن دولینگو که تلفظ صحیح آن «دوئولینگو» است، کاربران زیادی در سرتاسر جهان دارد. این برنامه از مسیر بازی، بستری برای زبان‌آموزی فراهم می‌آورد.

بسیاری از کاربران که به دنبال آموختن زبان‌های مختلف هستند، از این اپلیکیشن به صورت رایگان بهره می‌گیرند.

زبان‌آموزانی که به دنبال آموزش پیچیده‌ترین زبان‌ها، حتی چینی هستند، می‌توانند به کمک این ابزار ساده، از مسیر بازی، زبان جدید را بیاموزند.

این شرکت که نخستین بار در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد، کمی بیش از یک دهه عمر دارد و به‌رغم عمر نسبتا کوتاهش، توانسته به موفقیت بالایی در بازار زبان‌آموزی از مسیر اپلیکیشن‌ها دست پیدا کند.

در حال حاضر، جغد سبزِ دولینگو جزو معدود اپلیکیشن‌های آموزشی در اپ‌استور است که طی یک دهه گذشته همیشه در صدر دانلودی‌ها بوده و با اقبال کاربران همراه شده است.

نکته جالب توجه در مورد دولینگو این است که هزینه‌ای از کاربران خود دریافت نمی‌کند و درس‌های زبان را به صورت رایگان و با طراحی و کیفیت بالا در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بهره‌گیری از هوش مصنوعی و همچنین در برخی موارد، ارائه آگهی‌ها به این شرکت کمک کرده که بتواند به درآمد سالانه ۵۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند. به‌علاوه ارزش این شرکت هم از همین مسیر به ۷.۷ میلیارد دلار رسیده که به نظر قابل تامل می‌آید.

وال‌استریت ژورنال در گزارشی به بررسی مدل کسب‌وکار اپلیکیشن دولینگو پرداخته و توضیح داده که چطور این شرکت توانسته به چنین درآمدی دست پیدا کند. در ویدیوی بالا به همین موضوع پرداخته شده است.

 

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا