ارز دیجیتال

فیلترینگ اینستاگرام در ترکیه ادامه‌دار شد

رسانه‌ها در روز جمعه، 12 مرداد از فیلترینگ اینستاگرام در ترکیه خبر دادند. دولت ترکیه در ابتدا در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و مشخصی نکرد. در این ویدیو به تازه‌ترین حواشی پیرامون اینستاگرام در ترکیه پرداخته شده است.

به گزارش اکوایران، اینستاگرام و به صورت کلی شبکه‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای در کشورهایی نظیر ترکیه و امارات متحده عربی برخوردار هستند. این کشورها در منطقه خاورمیانه به نوعی مرکز و کانون تولید محتوا به شمار می‌آیند.

به این ترتیب، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در این کشورها می‌تواند هزینه‌های بسیاری را به همراه داشته باشد.

با این حال، پس از ترور اسماعیل هنیه، اتفاقاتی در این زمینه در ترکیه رخ داد. روز جمعه، ۱۲ مرداد رسانه‌ها از فیلترینگ اینستاگرام در ترکیه خبر دادند. ماجرا به پست‌های تسلیت بابت ترور هنیه مربوط می‌شد. در واقع اینستاگرام اقدام به حذف این پست‌ها کرده است.

ظاهرا دولت ترکیه هم در پاسخ به این اقدام، تصمیم گرفته این شبکه اجتماعی را در این کشور فیلتر کند.

مقامات مسئول در ترکیه از نماینده‌های اینستاگرام درخواست کردند که قراری برای دیدار بگذارند و با آن‌ها جلسه‌ای تشکیل دادند. با این حال، اعلام شد که دولت ترکیه در این جلسه به نتیجه مطلوب خود دست نیافته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در تازه‌ترین سخنان خود، شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام را به فاشیسم دیجیتالی متهم کرده و گفته آن‌ها از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند و در عین حال، با مافیای خود اجازه نمی‌دهند مردم ترکیه در رابطه با شهدای فلسطینی، تسلیت بگویند.

ترکیه جزو کشورهایی است که حماس را گروهی آزادی‌بخش برای فلسطین می‌داند و پس از ترور هنیه هم پرچم این کشور به نشانه احترام، به حالت نیمه‌افراشته درآمد.

اظهارات اردوغان در رابطه با شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که جنگ با اینستاگرام در ترکیه تازه آغاز شده است. آیا این نبرد ادامه پیدا خواهد کرد؟ در ویدیوی بالا به تازه‌ترین مباحث در این زمینه پرداخته شده است.

 

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا