طرحهای رنگارنگ بانکها برای جذب سپرده حساب وکالتی/ چرا طرح فروش خودروهای وارداتی با پیامک بانکها اعلام شد؟
با شروع طرح عرضه خودروهای وارداتی، باز هم رقابت بانکها برای جذب منابع و مشتریان با ارسال پیامک آغاز شد.
برخی از این بانکها برای حفظ منافع خود و تشویق مشتریان به انتقال داراییهایشان، طرحهای تسهیلاتی با سود پایین و بازپرداخت ۲۰ماهه ارائه کردهاند. بررسیها نشان میدهد که بانکها طرحهای رنگارنگی را برای ایجاد حساب وکالتی عرضه کردهاند و بر تعداد بانکهای جدید نیز افزوده شده است. مطابق بررسیها، بانکها و خودروسازها به یک توافق نانوشته برای جذب منابع پولی دست یافتهاند.
فائزه پوزش: ثبتنام خودروهای وارداتی و ایجاد حسابهای وکالتی در بانکها از تاریخ ۲۴مهر ۱۴۰۳ آغاز شده است و تا سیام این ماه ادامه دارد. این روند بار دیگر بانکها را به تکاپو برای تبلیغات و حفظ سپردههای مشتریان واداشت. به نظر میرسد اینبار بانکها، برای حفظ سپردههای مشتریان و جذب بیشتر کاربران، تبلیغات خود را پیش از آزادسازی منابع آغاز کرده و با وعدهها و مشوقهای مختلف در تلاشند سپردهگذاران بیشتری را جذب کنند. در این راستا، «دنیایاقتصاد» با هدف شفافسازی بیشتر، به بررسی ابعاد مختلف حسابهای وکالتی خودروهای وارداتی پرداخته است.