ارز دیجیتال

شکست خورده ترین ایده شبکه های اجتماعی در سال گذشته

اکوایران: شرکت متا در سال 2023 از شبکه اجتماعی Trades رونمایی کرد و امیدوار است این پلتفرم جایگزین شبکه X شود. اما تریدز تا چه اندازه در این کار موفق بوده است؟

 شبکه اجتماعی «تریدز» وابسته به اینستاگرام از جولای 2023 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و این شبکه اجتماعی شباهت زیادی به شبکه ایکس یا توییتر سابق دارد.

مطابق با دیلی استارمارک زاکربرگ، مدیرعامل Metta در ابتدای راه اندازی Trades اعلام کرد که این شبکه اجتماعی تنها در 7 ساعت ابتدایی راه اندازی خود توانسته حدود 10 میلیون کاربر را جذب کند. این شبکه اجتماعی تا مارس 2024 حداقل 160 میلیون کاربر جذب کرده است و تعداد کاربران فعال ماهانه آن 130 میلیون برآورد شده است. اما آیا Trades می تواند خود را به عنوان جایگزینی برای X معرفی کند؟

در اواخر اکتبر 2022، ایلان ماسک توییتر سابق را خرید و تصمیم گرفت تغییرات اساسی در این شبکه اجتماعی محبوب ایجاد کند. در این بین، چیزی که بیش از همه مورد توجه قرار گرفت تصمیم ماسک برای حذف تیک آبی بود که هویت کاربران شناخته شده را تأیید می کرد. به عبارت دیگر، توییتر تیک آبی خود را به هر کاربری که 8 دلار در ماه پرداخت می کند ارائه می دهد.

X همچنین تعداد توییت هایی که کاربران می توانند بخوانند را محدود کرده است. تصمیمی مشکوک که مورد پسند بسیاری از کاربران قرار نگرفت، زیرا توییتر برای سال‌ها به عنوان یک پلتفرم محبوب برای افراد عادی برای دریافت اخبار و کمک به آنها در ارتباط با افراد مشهور، مدیران تجاری و بسیاری دیگر شناخته شده است.

از طرف دیگر، استفاده از Trades مستلزم داشتن یک حساب کاربری در اینستاگرام است، زیرا این شبکه اجتماعی مستقیماً با اینستاگرام مرتبط است. بنابراین حذف Trades به معنای حذف اکانت اینستاگرام است. با این حال، توییتر به هیچ شبکه اجتماعی دیگری وابسته نیست.

اگرچه Trades از زمان راه‌اندازی خود توانسته میلیون‌ها کاربر را جذب کند، اما این سوال اساسی بی‌پاسخ باقی مانده است: آیا Trades می‌تواند جایگزین X شود و به یک بازیگر اصلی در چشم‌انداز شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود؟

مزیت Trades نسبت به توییتر

یکی از مزایایی که Trades نسبت به توییتر دارد محدودیت کاراکتر است. در حالی که این محدودیت برای Threads 500 کاراکتر است، X محدودیت کاراکتر برای هر توییت را در 280 نگه داشته است.

لازم به ذکر است که Threads در حال حاضر برخی از ویژگی های اصلی X مانند ارسال پیام مستقیم یا استفاده از هشتگ را ندارد. چالش دیگر Trades این است که جذب مخاطب در یک پلتفرم جدید می تواند یک مانع بزرگ باشد و وفاداری کاربر به یک پلت فرم خاص – در این مورد Network X – نقش مهمی ایفا می کند. متا باید این موضوع را در نظر بگیرد و ویژگی جدید و متفاوتی ارائه دهد که کاربران شبکه های اجتماعی را به سمت توییتر جذب کند.

در حالی که Threads می تواند به یک بازیگر اصلی در چشم انداز شبکه های اجتماعی تبدیل شود و خود را به عنوان جایگزینی برای X قرار دهد، توانایی آن در انجام این کار در حال حاضر تا حد زیادی نامشخص است. تنها زمان نشان خواهد داد که Threads چقدر می تواند خود را به عنوان یک بازیکن غالب در عرصه شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن تثبیت کند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا