ورزشی

شباهت سرنوشت نکونام با ساپینتو؛ آیا استقلال از پارسال یک قدم جلوتر است؟

سال گذشته در چنین روزهایی باشگاه استقلال درگیر عدم تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی‌اش ریکاردو ساپینتو و اعتراضات خیابانی هوادارانش بود.

در پایان فصل گذشته لیگ برتر مدیر برنامه‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی فصل بیست و دوم لیگ برتری استقلال با قرار دادن شرط و شروط عجیب و غریب مثل داشتن ماشین شاسی بلند، خانه استخردار و اضافه حقوق بیش از حد با راننده شخصی تمام وقت، شرایط سختی را پیش روی مدیران وقت باشگاه استقلال قرار داده بود و این موضوع موجب شد تا با توجه به افزایش قیمت دلار در آن ایام باشگاه استقلال که درگیر پرداخت بدهی به آندره آ استراموچونی و دیگر طلبکارانش بود قید همکاری با این سرمربی محبوب هواداران استقلال را بزند.

تجمع هواداران استقلال مقابل ساختمان این باشگاه و سپس وزارت ورزش موجب شده بود تا باشگاه با مشکلات این چنینی دست و پنجه نرم کند اما در نهایت قرار شد استقلال با یک مربی داخلی کار کند که ساکت الهامی، محمد ربیعی و جواد نکونام به عنوان گزینه‌های مورد نظر باشگاه و وزارت ورزش انتخاب شدند و در نهایت از بین آنها جواد نکونام مهره اصلی و سرمربی استقلال شد.

حالا یک سال پس از آن ایام، باشگاه استقلال در شرایط فعلی و تعامل با جواد نکونام (حداقل در ظاهر) یک قدم از اتفاقات فصل قبل جلوتر است و لااقل درگیر اختلاف با سرمربی خود نیست تا بخواهد او را برکنار کند یا نفری جایگزین او داشته باشد.

اما ممکن است با از دست رفتن احتمالی قهرمانی در پایان هفته سی‌ام ورق برگشته و هواداران برخلاف فصل قبل که همه جوره خواستار ماندگاری ساپینتو بودند امشب و بعد از نایب قهرمانی احتمالی استقلال، دوباره مثل ساعات اولیه پس از پایان هفته بیست و هشتم (تساوی با نساجی) و پایین آمدن استقلال از صدر علیه نکونام شده و در فضای مجازی و حقیقی خواهان اخراجش از استقلال شوند.

از سویی و با موفقیت احتمالی نکونام نیز ممکن است شرایط جدید به استقلال کمک کند تا شاید با همین سرمربی و یارگیری به موقع یک شروع بهتر نسبت به فصول گذشته را داشته باشد. هرچند که باید منتظر نتیجه قهرمانی این فصل و تصمیم سرنوشت ساز مالکان جدید باشگاه هم بود که تا فردا یا نهایتا روزهای آتی مشخص می‌شود.

منبع خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا