ورزشی

شاید دوباره اتفاق بیافتد؛ پس از ۲۷ سال ایران – استرالیا

با نگاهی به سوابق رویارویی تیم ملی فوتبال ایران و استرالیا متوجه می‌شویم که از ۲۷ سال پیش به این سو ما هیچ دیداری با این تیم نداشتیم.

قطعاً خاطره انگیزترین دیدار فوتبالی در طی سه دهه اخیر برای اهالی این رشته مصاف آذر ماه سال ۱۹۹۷ مقابل استرالیا در شهر ملبورن استرالیا باشد. مسابقه‌ای که در پایان با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ سند صعود تیم ملی ایران به جام جهانی پس از ۲۰ سال دوری از این رقابت‌ها را امضا کرد.

پس از حضور تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تاکنون ایران در هیچ رقابت دوستانه رسمی با تیم ملی استرالیا رو در رو نشده اما حالا شرایط متفاوت شده است.

با توجه به قرار گرفتن تیم استرالیا در سید دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی قاره کهن و قرعه کشی مسابقات مرحله بعدی در شهریور ماه این احتمال وجود دارد که ایران و استرالیا در مرحله انتخابی به یاد ۲۷ سال پیش در سال ۱۹۹۷ بار دیگر رودررو یکدیگر قرار بگیرند تا شانس خود برای حضور در جام جهانی را در چنین مرحله حساسی امتحان کنند.

ناگفته نماند؛ قرعه کشی مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در هفتم تیر ماه انجام می‌شود که تیم ملی کشورمان با صعود به عنوان تیم اول گروهش در سید اول رقابت‌های پیش رو قرار گرفته است.

منبع خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا