فرهنگ و هنر

زاکانی درپاسخ به حسین انتظامی: ما حجاب‌بان نداریم/ فرهنگ اولویت بنده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز – یکشنبه ۲۷ خرداد – مهمان برنامه میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما است. وی در این برنامه به سوالات کارشناسان در حوزه مسائل فرهنگی پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،حسین انتظامی مدرس ارتباطات، قائم مقام سابق وزارت ارشاد و رئیس سابق سازمان سینمایی؛ الهام یاوری مدیر سابق بنیاد ملی نخبگان، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ و شهاب اسفندیاری، رئیس دانشکده صداوسیما از کارشناسان این برنامه هستند.

در این برنامه همچنین علیرضا نادعلی عضو شورای شهر و صغری یکه زارع به عنوان مشاور در کنار زاکانی قرار دارند.

علیرضا زاکانی در این میزگرد، ابتدا به تشریح برنامه‌ها و رویکردهای خود در حوزه فرهنگ می‌پردازد، سپس به سوالات کارشناسان پاسخ می‌دهد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ هسته و ایده مرکزی بنده در تمامی حوزه ها اجرای قانون اساسی است و در حوزه فرهنگ، اجتماع و اقتصاد مردم باید سالار و محور قرار بگیرند.

زاکانی با اشاره به اینکه نظارت مردم بر مسئولان و آزادی بازخواست کردن آنها مورد غفلت قرار گرفته است، بیان کرد: آزادی در چهارچوب قانون پذیرفته شده است از این رو زمینه‌ای را فراهم خواهیم کرد تا مردم بتوانند با انتخاب یک هیات منصفانه و معتمدین از خودشان، مسئولان را مورد بازخواست قرار بدهند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: فرهنگ دیدگاه مرکزی در انقلاب اسلامی است. توجه به این مسئله موجب می‌شود حتی تا ۷۰ درصد بخش اقتصاد هم رشد کند. اگرچه اقتصاد فوریت امروز کشور است اما فرهنگ اولویت بنده است.

عدالت، معنویت و پیشرفت باید به جامعه عرضه شود

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: هیچ‌کس حق ندارد به واسطه احقاق حق خود، به دیگری یا اجتماع ضرر برساند، در حوزه اجتماع شعار انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری است. عدالت و معنویت، پیشرفت و رفاه باید به جامعه عرضه شود.

زاکانی با اشاره به اینکه در اصل هشتم قانون اساسی، تفتیش عقاید ممنوع است و روی آزادی مطبوعات تاکید شده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی این آزادی را برای ما خلق کرده است. آزادی به شیوه غربی مطلوب ما نیست. این آزادی مثل کسی است که در یک جای شلوغ به او تنه می زنند و پس از آن جیبش را خواهند زد. بعد از این آزادی فساد اقتصادی خواهد آمد. این چیزی است که می خواهند به ما القا کنند.

وی با بیان اینکه بعضی مواقع کج سلیقگی صورت می گیرد، اظهار کرد: به عنوان مثال در کردستان ده ها سال مسئولان اصرار داشتند اذان اهل سنت از ماذنه ها پخش نشود. رهبر معظم انقلاب دستور دادند که پخش شود. قبل از فرمایش رهبری یک عده خلاف قانون اساسی را اعمال می کردند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: زن و مرد هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. اما در مقابل قانون از یک تساوی برخوردار هستند. در گذشته و قبل از انقلاب اجحاف تاریخی در حوزه زنان و دختران صورت گرفته است. روز به روز باید این وضع را درست کرد.

ما حجاب بان نداریم

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به انتظامی از کارشناسان این برنامه در باره حجاب بان ها در برخی ایستگاه های مترو سوال کرد، گفت: حرفی که در مورد حجاب‌بان‌ها می‌زنید خلاف واقع است. در مورد سامانه شفافیت هم درست نمی‌گویید در شروع کار ما ۵۵ حکم قانونی بود که باید آن را شفاف می‌کردیم در حال حاضر سه حکم قانونی ما غیرشفاف است یعنی ۵۲ حکم شفاف شده و چیزی تعطیل نشده است.

زاکانی ادامه داد: دختران مساله نیستند، بلکه امید ما هستند به عنوان پدری که ۳ دختر دارم، می‌دانم که دختر چقدر شیرین است و چقدر می‌تواند موثر باشد و خانواده در جامعه محور و مهم‌ترین سلول است و زن در جامعه نقش اساسی دارد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

۲۴۵۲۴۵

خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا