سلامت

خوردن چربی به این افراد توصیه می شود!

خوردن چربی به این افراد توصیه می شود!

خوردن چربی به این افراد توصیه می شود!

خوردن چربی همیشه مضر نیست و برعکس به گروهی از افراد توصیه می شود زیرا گاهی کمبود این ماده غذایی در بدن شما اختلالات جدی ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری تیترچی، چربی در بسیاری از مواد مغذی از جمله بادام، ماهی قزل آلا، آووکادو، زیتون، گوشت قرمز، آجیل، پنیر و شکلات وجود دارد. چربی نه تنها طعم غذا را بهبود می بخشد، بلکه فواید زیادی برای بدن دارد. اما علائم کمبود چربی در بدن چیست؟

اگر به سرعت احساس خستگی می کنید

همشهری در خبری نوشت: بدن شما برای کار و فعالیت بدنی و ذهنی به سوخت نیاز دارد. کمبود چربی در بدن باعث کمبود کالری می شود. چربی در هر گرم 9 کالری دارد که از کربن و پروتئین که در هر گرم 4 کالری دارند مهمتر است. چربی کم در بدن می تواند کالری کل را محدود کند. در نتیجه احساس خستگی بیش از حد می کنید.

آیا درد مفاصل دارید؟

اسید چرب امگا 3 موجود در ماهی آزاد، گردو، ماهی تن، دانه های کتان و غیره باعث می شود که ساختار سلول های شما از سر تا پا قوی و قوی باشد. کمبود امگا 3 و چربی کل بدن باعث عدم انعطاف مفاصل و افزایش التهاب مفاصل می شود، به خصوص برای افرادی که بسیار فعال هستند.

خیلی سرما میخوری

عطسه یا سرماخوردگی ممکن است نشان دهنده کمبود مواد در بدن باشد که چیزی فراتر از یک حساسیت فصلی است. اسیدهای چرب امگا 3 ارتباط نزدیکی با التهاب و سلامت سیستم ایمنی بدن دارند. کمبود چربی در بدن و کمبود امگا 3 باعث ضعیف شدن بیش از حد معمول سیستم ایمنی بدن می شود و در نتیجه بیش از حد معمول دچار سرماخوردگی یا عفونت های تنفسی می شوید.

پوست شما خشک و پوسته پوسته می شود

اگر چربی و روغن زیادی وارد بدن خود نکنید، بدن شما نمی تواند صافی و لطافت پوست شما را تضمین کند. یکی از بزرگترین نشانه هایی که نشان می دهد چربی کافی دریافت نمی کنید، پوست خشک و پوسته پوسته است که ظاهر پیری را تسریع می کند. چربی همچنین به جذب ویتامین های محلول در بدن کمک می کند و می توانید پوستی درخشان را تجربه کنید.

شما از نظر ذهنی ضعیف شده اید

پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای، مانند چربی های سالم ماهی و زیتون، خطر ابتلا به مشکلات روانی را کاهش می دهد. مصرف امگا 3 می تواند ذهن شما را در مدت زمان کوتاهی قوی تر کند.

اسید چرب امگا 3 نقش مهمی در فعالیت و ساختار مغز ایفا می کند و یکپارچگی سلول های مغز را حفظ می کند. چربی های غیراشباع نقش محافظتی دارند زیرا منبع امگا 3 و امگا 6 هستند و در مقابل زوال شناختی و حتی زوال عقل نقش دفاعی دارند.

اگر انرژی کافی دریافت نکنید، از نظر ذهنی خسته خواهید شد و به سختی می توانید تمرکز کنید زیرا چربی بدن شما کمتر از حد طبیعی است. تحقیقات نشان می دهد که چربی های امگا 3 با خلق و خوی کلی شما مرتبط است.

کمبود ویتامین های محلول در چربی

یکی از موارد نادر کمبود شدید ویتامین های محلول در چربی است که معمولاً در کشورهای پیشرفته دیده نمی شود. در افراد دچار سوءتغذیه یا افرادی که مصرف غذای محدودی دارند، کمبود ویتامین های محلول در چربی همراه با بسیاری از کمبودهای دیگر دیده می شود.

شما همیشه احساس سرما می کنید

به طور کلی، کمبود وزن ممکن است دمای بدن را پایین نگه دارد. اگر چربی های سالم کافی در رژیم غذایی خود نداشته باشید، باعث می شود دمای بدنتان تنظیم نشود و در نتیجه همیشه احساس سرما کنید. کم کاری تیروئید یا گردش خون ضعیف از دیگر دلایل احساس سرما در بدن است. برای بررسی بیشتر بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

افزایش تری گلیسیرید و کاهش HDL

رژیم های کم چرب، یعنی کمتر از 20 درصد کالری، ممکن است با افزایش خطر افزایش تری گلیسیرید و کاهش HDL همراه باشد. همچنین مصرف زیاد کربوهیدرات ها به جای چربی های سالم غذایی می تواند منجر به تری گلیسیرید بالا و HDL پایین شود.

در گذشته برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و چاقی، مصرف چربی کمتر و کربوهیدرات بیشتر توصیه می شد، اما در طب جدید گفته می شود که به جای جایگزینی کربوهیدرات ها، چربی های غیراشباع را جایگزین چربی های اشباع کرد.

35 درصد کالری از چربی ایده آل است، اما تنها در صورتی که چربی از منابع سالمی مانند روغن زیتون، آجیل، دانه ها و آووکادو تامین شود.

233217

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا