ارز دیجیتال

تگزاس، شرکت مِتا را نقره‌داغ کرد

اکوایران: متا با پرداخت ۱.۴ میلیارد دلار به ایالت تگزاس موافقت کرده است. این ایالت به دلیل استفاده غیرقانونی مِتا از فناوری تشخیص چهره برای جمع‌آوری داده‌های بیومتریک میلیون‌ها شهروند تگزاسی بدون رضایت آن‌ها، از این شرکت شکایت کرده بود.

به گزارش اکوایران، شرکت متا پلتفرمز با پرداخت ۱.۴ میلیارد دلار به تگزاس، شکایت این ایالت را مبنی بر استفاده غیرقانونی از فناوری تشخیص چهره برای جمع‌آوری داده‌های بیومتریک میلیون‌ها شهروند تگزاسی بدون رضایت آن‌ها، حل و فصل کرد.

به نوشته رویترز، این شکایت که در سال 2022 مطرح شد، نخستین پرونده بزرگی بود که تحت قانون حریم خصوصی بیومتریک سال 2009 تگزاس مطرح شد. طبق گفته شرکت‌های حقوقی که این پرونده را دنبال می‌کردند، یکی از مفاد این قانون دریافت خسارت تا 25 هزار دلار برای هر تخلف را ممکن می‌کند.

تگزاس شرکت فیس‌بوک را متهم کرد که میلیاردها مرتبه اطلاعات بیومتریک را از عکس‌ها و ویدیوهایی که کاربران در این پلتفرم رسانه اجتماعی آپلود کرده‌اند، به عنوان بخشی از یک ویژگی رایگان و متوقف‌شده به نام “پیشنهاد برچسب‌گذاری” جمع‌آوری کرده است.

سخنگوی متا گفت که این شرکت از حل و فصل این موضوع خرسند است و مشتاقانه منتظر “بررسی فرصت‌های آینده برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های تجاری خود در تگزاس، از جمله توسعه بالقوه مراکز داده” است.

این شرکت همچنان هرگونه خطایی را انکار کرده است.

کن پَکتون، دادستان کل تگزاس، در بیانیه‌ای گفت که این توافق نشان‌دهنده “تعهد ایالت برای مقابله با بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان و پاسخگو کردن آن‌ها به دلیل نقض قانون و حقوق حریم خصوصی تگزاسی‌ها” است.

متا همچنین در سال 2020 با پرداخت 650 میلیون دلار، یک اقدام حقوقی جمعی حریم خصوصی مربوط به داده‌های بیومتریک را که تحت قانون حریم خصوصی ایالت ایلینوی مطرح شده بود، حل و فصل کرد. این شرکت در آن زمان نیز هرگونه خطایی را انکار کرد.

همچنین شرکت گوگل نیز به‌طور جداگانه در حال مبارزه با شکایت تگزاس است که این شرکت را به نقض قانون بیومتریک این ایالت متهم می‌کند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا